• crazyangel

Hur står man ut??

Hur ska man orka!! Jag vet inte hur jag ska klara av dessa besvikelser mer. Det stora feta minuset på gravtestet gör precis lika ont varje gång även fast jag är helt säker på att jag inte är gravid innan.
    Jag gjorde ett test idag för att min gynläkare ville det pga utebliven mens efter gestapurankur. Om det var negativt skulle jag ringa och få en tid för att kolla vad som är galet. Under dagen har jag gått och väntat på att sambon ska komma hem med testet. Jag var helt säker på att det var negativt men vart efter timmarna gick så började fantasierna och drömmarna skena iväg.. TÄNK OM!!

Faan jag vet inte hur jag ska orka med dessa nederlag.
    Vi kommer aldrig att få våra efterlängtade barn.. :(

Har ni några tips på hur man klarar dessa nederlag?
    Pallar inte med detta..

• Svar på tråden Hur står man ut??
  • dison

crazyangel: jag vet inte hur länge ni har försökt, men vi försökte i två år innan vi äntligen fick se det där efterlängtade pluset. Kan inte ge något annat tips än att tillåta sig själv att må dåligt när man mår dåligt, så småningom känns det bättre, men det går inte att forcera fram. Lycka till!

• crazyangel

Vi har haft regelbundet, oskyddat samliv i över 1 år.
    I mitt förra förhållande som varade i 5 år plussade jag en gång (på de 4:e försöket) men fick missfall i vecka 11. sen dess ingenting.. =(

Vi ska antagligen börja utredning i slutet av April men tiden dit är LÅNG när man äntligen tagit mod till sig att ringa och be om hjälp.

Jag har aldrig riktigt kännt mig värd att satsa på och har därför inte vågat ringa och söka hjälp för ens nu.

dison: Tack för ditt svar!!

• crazyangel

Kan min infertilitet ha ett samband med att jag är 0-negativ och inte fick
    Anti-D spruta efter skrapningen för flera år sen? Hmmm...

• Skrollisen

vet fakiskt inte.. känner vissa dagar att jag inte orkar.. synd att man inte får kuratorhjälp, hade verkligen behövts.. har inte råd med privat terapi heller.. föröker läsa mycket och stötta varandra.. men det är svårt och jobbigt..

Svar på tråden Hur står man ut??