Gråt nästan varje kväll, världens sämsta mamma?
sitter med gråten i halsen. Ännu en nattning med en bebis som gråtit. Jag lir så ledsen i mammahjärtat. Vet inte vad jag ska göra annorlunda.
Vi fick vårt första barn för 5 månader sen. En underbar liten tjej, viljestark och go. Vi har bara så svårt att se hennes trötthetstecken på kvällarna och det går på en sekund från att hon är trött till att vara övertrött och ledsen. Det känns som att det blir gråt varje kväll inför nattning. Har testat vissa kvällar att ge mer mat om det skulle vara hungern, men det kan hon vägra. Då har vi istället testat att natta tidigare men då kan hon istället bli arg för att hon måste somna in när hon inte riktigt är trött. Och så har vi när det slagit över till övertrötthet, då får vi kämpa. Ännu värre när pappa nattar. Jag har slutat amma och vi flaskmatar - vilket funkar bra i sig.
Jag är så orolig över att hon kan få men av detta längra fram? Kan de få det? Kan det göra nattningar i äldre ålder lika jobbiga? Eller är det bara en fas? Hur ska vi göra för att lyckas? Läser om familjer som kan lägga sina barn, få ett leende så sover de gott sen. Blir så ledsen att nästan varje kväll slutar med gråt. Är ju förstagångsförälder så har inget att jämföra med, eller överhuvudtaget någon som helst kunskap kring det här känns det som..
Hur ser det ut för er? Lyckas ni alltid lägga goa och lugna små bebisar? Hur gör ni på kvällarna för att undvika övertrötthet? "Myskvällar" känns så långt bort..