Oplanerat gravid med 4:an
Hej alla,
Vet varken ut eller in. För några veckor sedan gled min mans kondom av under samlag, så jag tog ett akut p-piller för säkerhets skull. Ändå fick jag ett starkt plus för några dagar sedan... Vi har redan tre gemensamma barn mellan gymnasieålder och lågstadieålder.Vi gick också genom ett utomkvedshavandeskap för tre år sedan, då jag hade spiral. Min man är några år äldre. Han vill inte ha barnet och vill att vi gör abort så fort som möjligt. Han känner sig för gammal och är rädd att inte vara där för barnet. Själv vacklar jag jättemycket. Ena stunden känner jag likadant, vi fick barn när jag var väldigt ung och jag hade längtat efter att äntligen kunna resa o.s.v. Det är också bekymmer med våra föräldrars hälsa och mycket problem på min arbetsplats. Vårt förhållande knakar en del i fogarna dessutom. Och vilken cirkusfamilj "vet de inte hur barn blir till eller"?? Men samtidigt skär det i hjärtat att jag ska behöva svälja en tablett som dödar det lilla barn som skulle bli min lilla ögonsten. Jag älskar mina barn så oerhört... Vi har en tid på onsdag för medicinsk abort. Jag tänker att om jag bestämmer mig för något måste jag försöka att inte se tillbaka utan stå fast vid mitt beslut. Är det alltid så att man ångrar sig och lider? Hur ska jag fixa detta? Ingen lösning kommer funka...