• Livetsgång

GBP-opad, avslutad P-spruta, Väldigt fertil

Ja jag och min sambo som är nyförlovade har nu börjat sätta igång barnverkstaden men innan jag ställer alla frågor ska jag kanske inleda lite om mig själv :)

Både jag och min sambo är väldigt fertila på båda håll och inom våra släkter.
    Min mamma och min mormor som har över 10 egna barn
    (Ja ni läste rätt över 10 egna barn har mormor med samma man) 
    och för att skämta lite som både mamma och mormor sagt så räcker det med att vifta lite på kalsongerna för att bli med barn på vår sida.

Jag har även anlag för tvillingar på mammas sida

Jag har varit gravid förr men av många tråkiga anledningar fått göra abort och detta va ju dock för härrans många år sedan.

Jag har även varit enormt kraftigt överviktig men även då varit superfertil och blivit gravid med mini-piller cerazette.

Nu har jag dock minskat 70 kg efter en GBP 2014 och ligger stabilt på mina 54-55kg jag har och i sin tur så blir man ju mer fertil när man går ner i vikt och är på en normal balans i BMI.

Började med p-stav efter min GBP-op men det va ju bara katastrof :O Fick rikliga blödningar allt eftersom vikten rasade på mig och blödde konstant i flera månader. Min BM sade direkt att den skulle tas ut då den inte givit sin rätta effekt och gav mig en P-spruta Augusti 2015 och redan dagen efter va mina blödningar som borta och inga biverkningar eller något fick jag heller, jag mådde och mår HUR bra som helst. Och ja min BM uppmanade mig ang P-sprutan och om man planerar barn (men då planerade ju inte jag iomed jag hade stressig livssituation, arbetslös m:m)

Idag har jag dock landat på fötterna och har stabilt arbete och inte stressigt längre.

Jag tog min sista spruta 11 Maj och skulle tagit en ny i Augusti men jag tänkte att nej jag vill låta kroppen förbli mer normal igen och nu är det Oktober månad :) Och nej jag har inte nån biverkning efter jag slutade heller.

Och för en vecka sen påbörjade jag och min sambo att planera barn så vi har ju givetvis haft kul i sänghalmen ofta nu. Och ja han är medveten om att det KAN ta tid innan nått händer i magen. 

Redan 2 dagar efter allt lekande i sängen började jag få små små brun/rosa flytningar på toapappret och med detta kom även den där typiska mensvärken tillbaka och sen dess har det molat och haft sig i magen och veckan som gått så har det blivit allt mer liknande brun/blodblandat flytning med blödning och igår 13/10 fick jag mensblödning och den håller ju tack och lov i sig ännu och är precis som en vanlig mens och med såndär återkommande mensvärks känningar. 

Men jag har ju läst så mycket negativt om P-sprutan om biverkningar, utebliven mens efter avslut m:m

Men det är inte nått jag upplevt alls :O
    Har inte haft biverkningar under eller efter avslut av P-spruta och min mens har kommit igång redan om man räknar från P-sprutans sista verkan vilket va snart 3 månader sen knappt.

Givetvis är jag glad att min kropp kommit igång
    Jag äter även
    Rosenrot
    Apiforce
    Folsyra

Nu hoppas ju givetvis att det där plusset kommer fortare än ljuset hos oss så man kan gosa med en liten knodd i famnen så småningom ska också tillägga att jag är mellan 26-28 år så jag har ju en bra ålder inne med.

Jag vill även ge er andra hopp att det kan komma igång fort med kroppen vilket det nu verkar för mig som alltid :)

Så min fråga är har jag stora förutsättningar tror ni inom kort ;) ?

Hur har det gått för er?

När började ni få mensen?
    När plussade ni?

• Svar på tråden GBP-opad, avslutad P-spruta, Väldigt fertil
  • Anonym (.)

Det kan ta upp till 18 mån innan ägglossningarna kommer tillbaka, så bra att sluta i tid! 

Svar på tråden GBP-opad, avslutad P-spruta, Väldigt fertil