• Tom inombords

    Påbörjade abort idag, jag bara gråter och gråter

    Hejsan! Nu är det såhär att jag är gravid i vecka 8 och jag var hos läkaren i fredags och pratade om att göra abort. Det är så att idag, söndag, så har jag tagit det första pillret som man ska svälja, och jag sköt upp det så mycket som möjligt tills för ungefär 20 minuter sedan för jag var så rädd och så ledsen för att göra detta. Jag bara gråter och gråter och jag får inget stöd från mina föräldrar, (jag är väldigt ung). Och det gör så förbannat ont att veta att det nu har startat, att jag avbrutit graviditeten, jag vet att jag inte skulle klara av att föda eller ta hand om ett barn, men det gör ändå ont i mig, så himla mycket, för det är ändå mitt barn liksom... tänkte bara ifall det är någon av ni som känt samma sak, hur tog ni er igenom det? Mår ni fortfarande dåligt över valet ni gjorde? Hur mådde ni när ni skulle påbörja detta? Jag tycks inte kunna tänka positivt överhuvudtaget... och nu kan jag inte ångra mig liksom...

  • Svar på tråden Påbörjade abort idag, jag bara gråter och gråter
  • Långbenopluto

    Det är klart det är jobbigt att gå igenom en abort. Hade du gjort det utan känslor hade du varit en iskall psykopat.

    Gå igenom aborten och återhämta dig rent fysiskt så fort som möjligt.

    Sedan ska du sörja den tid det tar.

    ta hand om dig!

    KramHjärta

  • Glader90

    Hej kära vän????

    Usch förstår vilken känsla att man inte får det stöd man behöver...men kom ihåg även om det är svårt nu att gå igenom detta så kommer du klara det!

    Det tar ett tag att Bearbeta en abort men det är såklart individuellt hur länge det tar. Men jag gjorde en abort då ja va yngre vilket var väldigt svårt å jobbigt...men jag visste innom mig att det var det bästa för mig just då..annars hade ja aldrig suttit här idag med en utbildning. Lycka till i livet å ta hand om dig det kommer bli Bra. Ge de lite tid å ta den hjälp du behöver tex en kurator eller psykolog! Kram

  • elisa san

    Hej!

    Jag känner för dig, jag vet hur ont det gör. Det är klart det är en enorm sorg att ta det beslutet.
    Jag gjorde en abort för 15 år sedan och det var fortfarande det svåraste jag gjort. Men jag ångrar det inte, det var rätt beslut. 

    Så ta väl hand om dig, kom ihåg att du har rätt att sörja även om det är "självvalt". 

    kram!

  • Mytilio

    Be att få prata med någon, kanske har du redan varit i kontakt med Kvinnoklinikens kurator? Det hjälpte mig mycket att få prata om alla känslor och tankar som kom upp.
    Jag mådde dåligt i nästan 4mån efter min abort. Men jag tillät mig också att känna alla känslor. Idag mår jag mycket bättre, men kan ibland känna ett hugg av saknad efter min bebis som skulle vara här om tre månader från idag. Det blir bättre med tiden, men det måste också få ta tid. Om du har möjlighet att få stöd från någon annan än dina föräldrar tror jag det skulle kunna hjälpa dig i de tuffaste stunderna. <3

  • Mytilio

    Kuratorn sa till mig att det finns bara ett rätt beslut och det är det beslutet du kommer att ta.

    Du har bestämt dig för abort utifrån vissa grunder och det kommer bli bra med tiden. Försök tänka att du har tagit ansvar för både din och ditt barns framtid. När du har bättre förutsättningar att ta hand om ett barn kommer du kunna göra det om det är vad du vill.

  • jagärjagvemärdu
    Scalaren skrev 2016-10-16 16:41:09 följande:

    Det är klart det är jobbigt att gå igenom en abort. Hade du gjort det utan känslor hade du varit en iskall psykopat.

    Gå igenom aborten och återhämta dig rent fysiskt så fort som möjligt.

    Sedan ska du sörja den tid det tar.

    ta hand om dig!

    KramHjärta


    Fast du, bara för samhällets normer säger att en abort ska vara jobbig och tuff behöver det inte betyda att det är så. Finns många som gör en abort för det är det bästa beslutet och inte tänker mer på det.
Svar på tråden Påbörjade abort idag, jag bara gråter och gråter