• Anonym (Julle)

Kan man se hur länge jag tagit Iktorivil? Ska ta prover idag, hjälp mig snälla!

Jag har väl inget missbruk på det viset då jag endast tar de mediciner jag för utskrivna vilket är rätt mycket benzo. Ska senare idag lämna prover(soc har tvingat mig), kan man på de proverna se hur länge en brukar en viss medicin eller alkohol? Visst klassas Iktorivil som benzo, eller är jag ute och cyklar? Någon som vet får gärna förklara hur drogtesterna funkar då jag sökt på internet men inte riktigt funnit svar.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kan man se hur länge jag tagit Iktorivil? Ska ta prover idag, hjälp mig snälla!
  • Anonym (Jag)

Benzo vet jag inget om. Men alkoholbruket kommer de se ganska exakt 6-8 veckor tillbaka!

• Anonym (K)
    Anonym (Jag) skrev 2016-10-17 00:54:34 följande:

Benzo vet jag inget om. Men alkoholbruket kommer de se ganska exakt 6-8 veckor tillbaka!

Kan de se hur pass illa man har missbrukat? Säg att jag har druckit två flaskor vin varje helg i typ 3 månader. Vad säger proverna då?
  • Anonym (ja)
    Anonym (K) skrev 2016-10-17 02:03:20 följande:
    Kan de se hur pass illa man har missbrukat? Säg att jag har druckit två flaskor vin varje helg i typ 3 månader. Vad säger proverna då?
    Proverna visar att du har missbrukat.
  • Anonym (provtagerska)
    Anonym (K) skrev 2016-10-17 02:03:20 följande:

Har du druckit i veckorna också eller enbart två flaskor vin över helgerna?

Det finns ju en massa olika prover de kan (och troligen att kommer) att ta. Det jag har mest erfarenhet av är b-peth vilket ger en tydlig bild av konsumtionen de 2-3 veckor som föregår testtillfället. Jag dricker uppskattningsvis 3 flaskor vin i veckan (fördelat på 4-5 dagar) en vanlig vecka och mina tester har inte visat på några konstigheter. Under 0,30 tolkas som "inte något regelbundet, mer omfattande intag" och jag har hamnat på mellan 0,20-0,25 vid samtliga testtillfällen.

Så om de där två flaskorna vin är allt du dricker på en vecka så borde du definitivt hamna inom normalspannet!
  • Anonym (K)
    Anonym (provtagerska) skrev 2016-10-17 12:33:39 följande:

Har du druckit i veckorna också eller enbart två flaskor vin över helgerna?

Det finns ju en massa olika prover de kan (och troligen att kommer) att ta. Det jag har mest erfarenhet av är b-peth vilket ger en tydlig bild av konsumtionen de 2-3 veckor som föregår testtillfället. Jag dricker uppskattningsvis 3 flaskor vin i veckan (fördelat på 4-5 dagar) en vanlig vecka och mina tester har inte visat på några konstigheter. Under 0,30 tolkas som "inte något regelbundet, mer omfattande intag" och jag har hamnat på mellan 0,20-0,25 vid samtliga testtillfällen.

Så om de där två flaskorna vin är allt du dricker på en vecka så borde du definitivt hamna inom normalspannet!

Nej bara det på helgerna.

Okej tack snälla för svar!
  • Anonym (K)
    Anonym (ja) skrev 2016-10-17 09:18:26 följande:

Proverna visar att du har missbrukat.

Väljer att tro på signaturen provtagerska.
Svar på tråden Kan man se hur länge jag tagit Iktorivil? Ska ta prover idag, hjälp mig snälla!