Någon som känner igen sig? / Negativt test
Hej! Jag behöver lite tips och råd från andra som varit gravida. Det är nämnligen så att jag haft p-stav i tre månader, sen för ca 3 veckor sen började jag få olika sympton (varit gravid förut men gjorde abort precis innan jag satte in p-staven) som mina bröst blev lite större, ökad aptit, svullen mage. I samband med detta så kände jag mig oerhört deprimerad och var mycket känsligare än vanligt. Min sambo misstänkte att jag var gravid, så vi bokade tid hos barnmorska för ett test, som var negativt. Misstänkte innan att vi var ett av dom paren som faktiskt blivit gravida trots p-stav, då det faktiskt händer! Bokade en ny tid för att ta ut p-staven pga att om jag inte var gravid så ville jag byta preventivmedel för misstänkte att p-staven hade alldeles för mycket hormorner för mig. Tog ut den förra veckan, och valde att inte sätta in något annat för vi vill ha barn, och nu känns det som symptomen bara ökar. Större och mörkare vårtgårdar (fick även detta vid förra graviditeten) får hicka ganska ofta (även detta var något som uppstod vid förra) Jag håller på bli tokig, för att inte tala om tröttheten! Min sambo sa idag att han börjar bli orolig för att jag är så trött och sover så enormt mycket. KAN det vara så att testet hos gyn visade fel? Eller är det här vanliga sympton efter uttag av p-stav? Ena bröstvårtan kliar även lite kan jag tilläga nu när jag kände av det när jag skrev detta haha! Är så rädd för att göra ett nytt test och att det ska visa negativt.. Ur löjligt jag vet! NÅGON som känner igen symptom eller som gått genom samma sak? Hjääälp!