• Joste

Gravid eller inte?

Hej!

Jag är ny här så vet inte om jag gör rätt, säg till annars :)

Senast jag tog p-piller var 30 september. Har inte fått nån mens än (de säger att det kan ta upp till en månad innan kroppen blivit "normal" igen) och gjorde gravtest idag som var negativt. Men igår kände jag att mina bröstvårtor har börjat ömma vid beröring (inte extremt men så har de aldrig varit förut), de är även större än de brukar.

Vad säger ni som är/varit gravida?

• Svar på tråden Gravid eller inte?
  • Anonym (hormonerna går ur)
    Joste skrev 2016-10-18 16:08:20 följande:

Hej!

Jag är ny här så vet inte om jag gör rätt, säg till annars :)

Senast jag tog p-piller var 30 september. Har inte fått nån mens än (de säger att det kan ta upp till en månad innan kroppen blivit "normal" igen) och gjorde gravtest idag som var negativt. Men igår kände jag att mina bröstvårtor har börjat ömma vid beröring (inte extremt men så har de aldrig varit förut), de är även större än de brukar.

Vad säger ni som är/varit gravida?

Det kan ju vara så att hormonerna helt enkelt är påväg ut ur kroppen. Då får man alla möjliga symptom. Ömma bröst har jag fått oavsett om jag varit gravid eller inte så mest troligt är det en helt enkelt hormonerna som ställer om sig.
  • Carambolan

För mig har det tagit tre månader efter pillerstopp innan jag fått regelbunden mens igen.

Svar på tråden Gravid eller inte?