-
-
Svar på tråden Socialtjänsten vill inte släppa taget
-
Hur gammal är barnet? Tänker främst på varför det är dåligt för barnet att ha en relation till honom. Att du inte bör ha det förstår jag ju. Sen vad gör soc för att se till att ditt barn har allt den behöver? Med tanke på att du inte mår bra och kanske har dåligt med pengar dessutom.
Jag förstår att du genomgått något jobbigt och kanske behöver lite hjälp och uppbackning. Inget konstigt med det. Hur kommer det sig att du inte tycker att det fungerar? Svårt att bilda sig en uppfattning genom några meningar. Men jag hoppas såklart att du snart ska vara på banan igen. -
Funderat på att flytta?
-
Vi bor inte ens i närheten av denna släkting och jag har nu inte ens träffat honom på 6 år. Han har ästan hela mitt liv anklagat mig för saker som han själv gjort mot mig. Han verkar inte kunna skilja på sig själv och mig. Han vill att jag ska förlora vårdnaden om mitt barn- men nu är det ju bara ett par år kvar innan hon officiellt är vuxen. Det känns så kränkande att en person som inte på något sätt har insikt i våra liv, kan göra en anmälan hipp som happ utan att soc genomskådar det. Fast i vårt fall börjar jag ju undra om det är så att soc är ute efter ren hämnd: de har ju vägrat hjälpa oss i närmast ett decennium och hel tiden ställt sig på pappans sida. Inte ens när polis och domstol under en period stängde av umgänget, ville de acceptera att de inte skulle träffas. Den här släktingen har själv barn och i sin anmälan vill han göra gällande att det ju är stor synd och skam att våra barn inte träffas- men det försökte jag göra något åt när de var små. Nu är de vuxna och utflugna och vad jag förstår har han inte ens själv bra kontakt med dem. Att han skulle ha intresse av att vi ska ses är ju bara nys. Det handlar om att utmåla mig som om det är jag som krånglar. Finns f.ö. ingen anledning alls att ha kontakt med knasbollar.