• Tihi

Vilket är ditt favorit body butter?

Vilket är ditt favorit body butter? Helst ska det sjunka in snabbt så att man kan klä på sig utan att vänta i tre timmar och det är bra om det inte luktar jordgubb kanske eftersom att jag tyvärr inte är 13 år. Det är ett stort plus om det doftar gott då jag tänkte använda det istället för parfym. Jag tänker att body butter borde dofta lite lagom starkt om man inte vill ha en parfym men ändå dofta gott. Så vilket är bra och för all del dåligt också om du har sprungit på något sånt och vill varna för det?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-28 17:05
    Jag ändrar frågan till att vilja ha förslag på ett body butter utan doft.

• Svar på tråden Vilket är ditt favorit body butter?
  • Tihi

Kul att jag har fått några till förslag. Fortsätt gärna!

• Rymdmoln
    Tihi skrev 2016-10-20 19:12:27 följande:

Vilket är ditt favorit body butter? Helst ska det sjunka in snabbt så att man kan klä på sig utan att vänta i tre timmar och det är bra om det inte luktar jordgubb kanske eftersom att jag tyvärr inte är 13 år. Det är ett stort plus om det doftar gott då jag tänkte använda det istället för parfym. Jag tänker att body butter borde dofta lite lagom starkt om man inte vill ha en parfym men ändå dofta gott. Så vilket är bra och för all del dåligt också om du har sprungit på något sånt och vill varna för det?

Varför kan man inte lukta jordgubb även om man är över 13? :p

Pink grapefruit doftar friskt och gott på the body shop! Lush har många body butters som doftar väldigt gott också.
  • Tihi
    Rymdmoln skrev 2016-10-23 02:29:43 följande:
    Varför kan man inte lukta jordgubb även om man är över 13? :p
    Pink grapefruit doftar friskt och gott på the body shop! Lush har många body butters som doftar väldigt gott också.
    Det kanske man kan? Jag tänkte att det skulle verka lite konstigt kanske. Drömmer

Det var ju det här med att köpa BS när Loreál testar... Hur tänker ni andra djurvänner om det?
  • Rymdmoln
    Tihi skrev 2016-10-24 17:00:22 följande:

Det kanske man kan? Jag tänkte att det skulle verka lite konstigt kanske.

Det var ju det här med att köpa BS när Loreál testar... Hur tänker ni andra djurvänner om det?

Visste inte att de testade på djur :( åh isf tycker jag verkligen inte att man ska köpa deras produkter. Synd, jag gillar verkligen några av deras produkter!

Lush däremot testar inte :) sen är det ju väldigt enkelt att göra eget body butter också om du tycker det är kul att pyssla lite.
  • Domesticgoddess
    Rymdmoln skrev 2016-10-25 01:42:17 följande:

Visste inte att de testade på djur :( åh isf tycker jag verkligen inte att man ska köpa deras produkter. Synd, jag gillar verkligen några av deras produkter!

Lush däremot testar inte :) sen är det ju väldigt enkelt att göra eget body butter också om du tycker det är kul att pyssla lite.

Låter spännande att göra eget! Peeling har jag gjort men inget annat, har du några tips på hur man gör?
  • Rymdmoln
    Domesticgoddess skrev 2016-10-25 04:41:36 följande:

Låter spännande att göra eget! Peeling har jag gjort men inget annat, har du några tips på hur man gör?

www.madebymary.se/2015/april/hur-man-gor-egen-hemmagjord-body-butter-how-to-make-home-made-body-butter.html

Här är ett enkelt nybörjarrecept :) man behöver förstås inte ha i vanilj utan det finns massor av olika dofter att välja på.

Har gjort ett bodybutter på sheasmör, kakaosmör, kokosolja och mint en gång! Doftade choklad och mint, perfekt till jul :)
  • Domesticgoddess
    Rymdmoln skrev 2016-10-25 05:19:56 följande:

www.madebymary.se/2015/april/hur-man-gor-egen-hemmagjord-body-butter-how-to-make-home-made-body-butter.html

Här är ett enkelt nybörjarrecept :) man behöver förstås inte ha i vanilj utan det finns massor av olika dofter att välja på.

Har gjort ett bodybutter på sheasmör, kakaosmör, kokosolja och mint en gång! Doftade choklad och mint, perfekt till jul :)

Perfekt, tack snälla! Här ska pysslas i helgen :)
  • Rymdmoln
    Domesticgoddess skrev 2016-10-25 05:59:24 följande:

Perfekt, tack snälla! Här ska pysslas i helgen :)

Åh vad roligt :)
  • K Kalle
    Tihi skrev 2016-10-20 19:12:27 följande:

Gillar BodyShops shea. De flesta av deras body butters luktar alldeles för starkt, men den är lagom.
  • Tihi
    Rymdmoln skrev 2016-10-25 01:42:17 följande:

Jag kan inte förstå att BS tanten som påstod sig vara så emot djurtester sålde till Loreál men money talks tydligen och mycket vill ha mer. {#emotions_dlg.djavulsk}

Tittade på Lush och dom skriver att "den färdiga produkten inte testas på djur" vilket inte bådar gott. Men jag har inte djupdykt i Lush än så dom kanske inte testar alls.

Att göra ett eget kanske är det bästa. Garanterat inte testat på djur då.
    K Kalle skrev 2016-10-25 08:25:03 följande:
    Gillar BodyShops shea. De flesta av deras body butters luktar alldeles för starkt, men den är lagom.
    Nu kommer jag inte att köpa BS pga djurtesterna men annars lät det bra att dom doftar lite starkare eftersom att jag har tänkt att inte ha parfym utan bara body butter.

• Rymdmoln
    Tihi skrev 2016-10-25 15:34:42 följande:

Jag kan inte förstå att BS tanten som påstod sig vara så emot djurtester sålde till Loreál men money talks tydligen och mycket vill ha mer.

Tittade på Lush och dom skriver att "den färdiga produkten inte testas på djur" vilket inte bådar gott. Men jag har inte djupdykt i Lush än så dom kanske inte testar alls.

Att göra ett eget kanske är det bästa. Garanterat inte testat på djur då. Nu kommer jag inte att köpa BS pga djurtesterna men annars lät det bra att dom doftar lite starkare eftersom att jag har tänkt att inte ha parfym utan bara body butter.

Här har lush skrivit om djurtestning: https://se.lush.com/article/animal-testing-our-policy-sv#

Känns tryggt ändå tycker jag!

Ja precis, gör man själv vet man ju också exakt vad som är i :) och du kan själv bestämma hur starkt den ska dofta.
  • K Kalle
    Tihi skrev 2016-10-25 15:34:42 följande:
    Jag kan inte förstå att BS tanten som påstod sig vara så emot djurtester sålde till Loreál men money talks tydligen och mycket vill ha mer. {#emotions_dlg.djavulsk}

Att göra ett eget kanske är det bästa. Garanterat inte testat på djur då.
    K Kalle skrev 2016-10-25 08:25:03 följande:
    Nu kommer jag inte att köpa BS pga djurtesterna men annars lät det bra att dom doftar lite starkare eftersom att jag har tänkt att inte ha parfym utan bara body butter.

Min syster hade deras kokosdoftade butter på sig i skolan, tills en dag när hon hörde några hon just gått förbi seriöst prata med varandra om att det verkar som de bakar i kafeterian. Det luktar ju kokos.
  • Tihi

Har provat ett body butter ett par dagar nu men gillar inte när allt doftar även om det var en svag doft som doftade gott i sig. Men kläder, badrock, lakan allt börjar ju dofta! Så nu ändrar jag frågan till ett bra body butter som inte har någon doft? Drömmer

Svar på tråden Vilket är ditt favorit body butter?