• findusen

    Pappa in the making!

    Hej! Min sambo och jag planerar barn, jag skulle vilja förstå er män lite bättre kring hur ni tänker om hela processen... Äe ni med när de tjej tar gravtest, hur engagerade är ni? Vad tänker ni rent allmänt?

    Jag menar, skillnad för oss tjejer som letar symptom stup i kvarten, Medans ni killar är med på andra sätt.. kan ni berätta för mig, är så nyfiken på "er* del också :)


    hellre äta gröt tillsammans än oxfile ensam
  • Svar på tråden Pappa in the making!
  • Frontline

    Var väl kanske inte med på toaletten när frugan kissade för att ta ett gravtest men efter att det visade ett + så var jag fullständigt med på allt som hände,,


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • findusen
    Frontline skrev 2016-10-22 01:05:06 följande:

    Var väl kanske inte med på toaletten när frugan kissade för att ta ett gravtest men efter att det visade ett + så var jag fullständigt med på allt som hände,,


    Okej, men hur tänkte du kring allt? Visste du om hennes ägglossning och tänkte att "nu gjorde vi ett barn" eller så?
    hellre äta gröt tillsammans än oxfile ensam
  • Frontline
    findusen skrev 2016-10-22 10:13:36 följande:
    Okej, men hur tänkte du kring allt? Visste du om hennes ägglossning och tänkte att "nu gjorde vi ett barn" eller så?
    Nej jag visst inte om när det var ägglossning utan det sa hon till mig.
    Åkte till och med hem från jobbet när hon ringde och sa att nu har jag ägglossning så man kan säga att jag har haft sex på arbetstid :P

    Tyvärr gick det inget bra så vi fick ta hjälp via ivf innan första kom.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • findusen
    Frontline skrev 2016-10-22 10:40:50 följande:

    Nej jag visst inte om när det var ägglossning utan det sa hon till mig.

    Åkte till och med hem från jobbet när hon ringde och sa att nu har jag ägglossning så man kan säga att jag har haft sex på arbetstid :P

    Tyvärr gick det inget bra så vi fick ta hjälp via ivf innan första kom.


    Haha men vad gulligt att du "sprang" från jobbet för de :D

    Tråkigt att det inte gick som ni önskat, men skönt att det iallafall gick bra i slutändan! Den lyckan måste ju känts bra!

    Hur går det nu då? Första barnet fött? Hur var första perioden tycker du?
    hellre äta gröt tillsammans än oxfile ensam
  • Frontline
    findusen skrev 2016-10-22 16:35:56 följande:
    Haha men vad gulligt att du "sprang" från jobbet för de :D

    Tråkigt att det inte gick som ni önskat, men skönt att det iallafall gick bra i slutändan! Den lyckan måste ju känts bra!

    Hur går det nu då? Första barnet fött? Hur var första perioden tycker du?
    Första året var en stor plåga då killen vi fick hade en enorm svår kolik och skrek i stort sett 20 timmar per dygn fanns absolut inget som hjälpte.
    Men idag är han en så lugn och go kille som inte gör mycket väsen av sig.

    Detta gjorde ju att man var livrädd för att skaffa syskon men barn nr 2 sov i stort sett 20 timmar om dygnet första året och nr 3 var nog mest som en barn är över lag :)
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Pappa in the making!