• smulpaj01

wordfeud - Varför???

Jag gillar att koppla av med att spela wordfeud ibland.
    Men jag stör mig enormt på att så många män raggar. Det är ett SPEL, ingen dejtingsida!
    Fattar inte män detta?
    Igår blev jag kallad idiot av en man för att jag fortsatte spela utan att svara på meddelanden så det vågar jag inte igen.
    Tröttsamt och irriterande!

Är det bättre om jag tar bort bilden på mig?

• Svar på tråden wordfeud - Varför???
  • Themis
    Persona skrev 2016-10-23 23:59:09 följande:

Lägg upp en bild på en kille och byt till manligt nick - problemet löst..

Och varför i hela helvitte ska jag behöva göra det? Jag är kvinna, med rätt att inte bli ofredad när jag spelar ett ordspel.

Jag kanske har en dotter som är 12 år och vill spela utan att få snoppbilder uppkörda i ansiktet, har du tänkt på det? Varför ska hon behöva gömma sig bakom ett mansnamn, begriper du inte hur skevt och galet det är?
    Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • EnAnonumius
    Persona skrev 2016-10-23 23:59:09 följande:
    Lägg upp en bild på en kille och byt till manligt nick - problemet löst..
    Precis..

Ofta jag löser det på ett sådant sätt. Blir lugnt och skönt och man kan ägna sig åt spelet och slippa män som inte kan förstå skillnaden mellan spelställe och dejtingsite.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Themis skrev 2016-10-24 00:08:18 följande:
    Och varför i hela helvitte ska jag behöva göra det? Jag är kvinna, med rätt att inte bli ofredad när jag spelar ett ordspel.

Jag kanske har en dotter som är 12 år och vill spela utan att få snoppbilder uppkörda i ansiktet, har du tänkt på det? Varför ska hon behöva gömma sig bakom ett mansnamn, begriper du inte hur skevt och galet det är?
    Jag håller med dig i sak.
    Även om jag själv använder mig av neutrala nick, och eller manliga nick själv, så håller jag med dig i sak här.

Man får använda sig av olika som strategier tills dessa män som tänker med det lilla huvudet mellan benen, förstår att det är fel hjärna att tänka med när man spelar wf eller andra "grupp spel" på nätet..

• Themis
    EnAnonumius skrev 2016-10-24 00:14:34 följande:
    Precis..

Ofta jag löser det på ett sådant sätt. Blir lugnt och skönt och man kan ägna sig åt spelet och slippa män som inte kan förstå skillnaden mellan spelställe och dejtingsite.
    Okej, du väljer så att säga att ta på dig burka då istället för att jobba för att man ska kunna vara kvinna i verkligheten och i cyberspace?

Du ser inga problem med det på längre sikt?
  • Persona
    Themis skrev 2016-10-24 00:26:12 följande:
    Okej, du väljer så att säga att ta på dig burka då istället för att jobba för att man ska kunna vara kvinna i verkligheten och i cyberspace?

Tänker nog att jag kämpar för feminism på andra arenor och låter wordfeud vara vad det är... så klart trist sätt och symptom på et större problem,
  • flygrl
    Themis skrev 2016-10-24 01:04:11 följande:

Har hänt mig med, vilken jävla galning tror att ett parti wordfeud betyder att jag vill se hans snopp? Skrikandes

(han hade alltså sin snoppbild som personikon, det är faktiskt en form av ofredande tycker jag men jag pallade inte anmäla miffot just då)

För somliga snubbar e det alltid helrätt flasha k*ken & börja tjata om sex. Är det inte förbjudet med snopp bilder på Wordfeud? Borde va självklart enligt mig. Alla ska kunna känna sig bekväma där. Det e ett familjespel ffs!
  • EnAnonumius
    Themis skrev 2016-10-24 00:26:12 följande:

Om DU vill ha det till att man använder burka så får det stå för dig. Ta inte ut det på mig eller andra.
    Alla tänker inte perfekt svartvitt som du gör.

Men skall man använda sig av din bittra attityd vidare.

Du kan inte tänka dig att man kan , även om man använder neutrala nick eller manliga nick i spelen, kan arbeta utanför spelen och lära dessa patristiska män som tänker med lilla hjärnan att fatta när det är läge med att ragga och inte ragga.  Du tänker inte så långt va?
  • EnAnonumius
    Persona skrev 2016-10-24 00:31:51 följande:
    Tänker nog att jag kämpar för feminism på andra arenor och låter wordfeud vara vad det är... så klart trist sätt och symptom på et större problem,
    Många som kallar sig för feminister har tyvärr förlorat målet och nyanstänkande.
  • Söder73

Jag la upp en bild på katten= problem solved :)  Du kan ju blockera snuskhumrarna,det gjorde alltid jag

• MandyLane

AH samma här. Så. Jäkla. Tröttsamt.

Tog bort min redan otydliga bild.

Hjälpte dock inte. Blev trött på skiten och slutade spela istället.

• Themis
    EnAnonumius skrev 2016-10-24 16:56:47 följande:
    Om DU vill ha det till att man använder burka så får det stå för dig. Ta inte ut det på mig eller andra.
    Alla tänker inte perfekt svartvitt som du gör.

Men skall man använda sig av din bittra attityd vidare.

Du kan inte tänka dig att man kan , även om man använder neutrala nick eller manliga nick i spelen, kan arbeta utanför spelen och lära dessa patristiska män som tänker med lilla hjärnan att fatta när det är läge med att ragga och inte ragga.  Du tänker inte så långt va?
    Bitterheten läser du in helt själv, jag ställde en enkel fråga.

Den handlade för övrigt just om att tänka längre än näsan räcker men det känns som om den biten missade dig helt.

Jag tycker givetvis man ska göra båda två och jag tänker inte sluta vara kvinna för att vissa är idioter. 
  • EnAnonumius
    Themis skrev 2016-10-25 18:47:22 följande:
    Bitterheten läser du in helt själv, jag ställde en enkel fråga.
    Mmm precis som att du satt och läste in att jag gömde mig bakom en burka.

Då borde vi stå ett lika nu då, på att "läsa in något"  som inte fanns? Drömmer
    Den handlade för övrigt just om att tänka längre än näsan räcker men det känns som om den biten missade dig helt.
    Precis som du missade biten helt att man kan använda sig av olika strategier, fast man skrev det i klartext,  att man kan använda sig av olika strategier för att jobba med dessa män som tänker med det lilla huvudet mellan benen.
    Jag tycker givetvis man ska göra båda två och jag tänker inte sluta vara kvinna för att vissa är idioter. 
    Nej lika lite som jag tänker sluta att vara kvinna själv, fast jag använder mig av ett manligt nick eller könsneutralt 
    Jag upphör knappast att vara kvinna bara för att jag väljer ett könsneutralt nick eller ett manligt nick. Tänk jag trodde i min enfald att det krävs mer än ett nick på exempelvis WF för att vara kvinna. Men jag kan ju ha fel.

Som sagt man använder olika strategier för att bli av med dessa män som tänker med det lilla huvudet som sitter mellan benen.

Det betyder inte att man slutar att vara kvinna bara för att man använder sig av ett mans nick på exempelvis wf för den saken skull. Det krävs mer än så hos mig för att jag skall sluta att vara en kvinnas än ett litet nick på WF som är antingen könsneutralt eller mans nick.

Svar på tråden wordfeud - Varför???