• Jolly23

Tillbaka flyttad 3-4 veckor på vul

Igår var vi på vul efter att jag fått blodblandade flytningar på pappret när jag kissade. Blev såklart orolig men spädde på lite extra för att jag varit orolig sen början, ville verkligen se att allt såg rätt ut.. 4 h på gynakuten och ett vul som visade hinnsäck men ej något foster. I mina beräkningar så var jag gravid i v 9+1, dessutom ganska säkert uträknat då jag vet vilken min första dag på mensen var. Läkaren sa att det kan vara så att jag är för tidigt gravid så att det ej syns än, alltså v 5 ungefär. Detta är ju 4 v bakåt och det kan i princip inte vara så. (Isåfall har jag plussat före jag blev gravid). Allt annat såg bra ut och vi tog hcg prover som visade bra värden för att va i v 5. Ska mäta dom proverna med nya som görs på tisdag. Ni kan ju fatta hur jag mår! Fyfan! Nån som vart med om något liknande? Vad hände? Jag tror ju på ett missfall i v 5 men jag tycker ändå det är konstigt när jag knappt blödigt, inte haft ont någonstans eller något annat tecken på detta. Vad tror ni?

• Svar på tråden Tillbaka flyttad 3-4 veckor på vul
  • Jolly23
    Anonym SE skrev 2016-10-23 23:22:46 följande:

Jag hade ju en ofostrig tvilling graviditet

Där fanns ju bara säcken men inga foster

Inget som läkaren nämnde?

Vad är det för skillnad på om det skulle vara tvillingar? Är det svårare att se dom i början?
  • Jolly23
    corona skrev 2016-10-23 23:45:27 följande:

Jag var tyvärr med om samma sak nyligen. Gjorde ultraljud och beräknat på senaste mensen och när jag testade positivt, så skulle jag vara i vecka 7. Det syntes bara en hinnsäck och inget mer. Blev tillbaka flyttad till vecka 4-5. Visste att det inte stämde, eftersom jag kunde ju inte blivit gravid efter jag plussat. Två veckor senare gjorde jag nytt ultraljud, skulle då vara i vecka 9, men fortfarande bara en tom hinnsäck. Hade inte haft någon blödning alls. Fick tid för att sätta igång missfallet, men dagen efter ultraljudet började jag blöda, så kroppen fixade det själv till slut. Förstår precis hur du känner!

Usch! Ja då förstår du. Hur har der gått sen? Blödde det mycket? Gjorde det ont? Kunde du bli gravid fort efteråt?
  • Bmwz34

Var också på vul i torsdags och borde varit 6+6, men blev tillbaka flyttad till ca 5+4. Ska tillbaka på torsdag för att se om det växt eller avstannat. Håller tummarna för dej!!

• Jolly23
    Bmwz34 skrev 2016-10-24 07:36:13 följande:

Var också på vul i torsdags och borde varit 6+6, men blev tillbaka flyttad till ca 5+4. Ska tillbaka på torsdag för att se om det växt eller avstannat. Håller tummarna för dej!!

Inte så stor skillnad för dig iaf. Håller tummarna för dig!
  • Jolly23

Ingen mer?

Tänker om läkaren mäter fostrerts längd, då skulle veckorna kunna stämma. Men dom mäter väll alltid från vilken vecka man är i= första dagen på senaste mens? Någon som vet?

• Fia 28
    Jolly23 skrev 2016-10-24 12:31:54 följande:

Ingen mer?

Tänker om läkaren mäter fostrerts längd, då skulle veckorna kunna stämma. Men dom mäter väll alltid från vilken vecka man är i= första dagen på senaste mens? Någon som vet?

Man räknar från senaste mens tills man varit på vul/ul och kan få en bättre uträkning. 
    Men om det inte fanns något foster så kunde de ju inte mäta längden heller, utan går enligt storleken på hinnsäcken. 
    Det låter tyvärr inte positivt.
  • Jolly23
    Fia 28 skrev 2016-10-24 12:36:53 följande:

Man räknar från senaste mens tills man varit på vul/ul och kan få en bättre uträkning. 

Men om det inte fanns något foster så kunde de ju inte mäta längden heller, utan går enligt storleken på hinnsäcken. 

Det låter tyvärr inte positivt.

Tack för svar iaf!

Fick 1:2 på kub förra graviditeten. Alltså 50/50. Ut kom en frisk bebis som mår jättebra idag, trots så dåliga odds. Därför hoppas jag in i det sista denna gången med. Men förstår nog själv att det känns omöjligt.
  • corona
    Jolly23 skrev 2016-10-24 06:32:29 följande:

Usch! Ja då förstår du. Hur har der gått sen? Blödde det mycket? Gjorde det ont? Kunde du bli gravid fort efteråt?

Det hände i september, blödde ca 10 dagar, gjorde inte så ont, som mensvärk ungefär. Blödde mer än mens, i alla fall i början. Den psykiska smärtan var värre. Fick ägglossning 3 veckor senare, och nu har jag precis haft mens. Fick ett missfall förra hösten också, men det var jättetidigt, började blöda bara någon vecka efter att jag plussat. Denna graviditeten nu senast tog 7 månader att få till. Förstår att du fortfarande känner hopp, hoppet är det sista som överger en. Jag fortsatte innerst inne hoppas trots att både läkare och bm dömt ut graviditeten. Till och med när missfallet startat. Hoppet dog nog inte helt förrän jag testade negativt ett par veckor senare...
  • Kanelbolle

Va med om samma sak typ tidigare i år.

Var 9+5 da jeg fikk blodige flytningar.

Fikk komme inn på vul. Der hittade dom et liiite embryo som dom trodde var ca i v.5 men så inte om hjärtat slog ..

Det var jo inte möjligt for da hadde jeg jo plussat lenge förens jag ens var gravid.

Men jag hoppades så mycket at det var liv der enda.

Fikk tid til å komme tilbake etter to veckor.

Men fikk mer og mer blödningar. Etter ca en vecka med blod kom embryot ut (var på kontroll å fikk konstatert SA. Tyvärr. ..

Blödde sen mycket! I 4 veckor efter det.

Hoppas det inte blir det samma for deg. Men hvis det er noen tröst så er jeg gravid i vecka 23 nu med en frisk bäbis i magen..

• meemelii

Vid mitt första MA kom vi till vul i vecka 9+. Graviditeten var i vecka 5 o dom frågade mig när jag plussat o jag hade ju plussat nån månad innan så för mig var det ett solklart MA. Blödde ingenting jag heller, vi bokade privat vul för att vi var nyfikna o ville se att allt var bra, vilket det inte var.

• N3NN3

Jag har varit med om samma sak två gånger. Det är riktigt jobbigt. För mig var det så min första graviditet , blev helt knäckt. Den gången blev det en skrapning . Sen hände det samma sak efter att jag hade fått mitt första barn. Då blev det en skrapning som misslyckades och jag fick sen vänta tre månader innan de opererade och skar loss det . De hoppades att det skulle försvinna själv men det gjorde det ej.

Svar på tråden Tillbaka flyttad 3-4 veckor på vul