• Scu84

Smärta och blödning i vecka 14..

Hej!

Är i vecka 14 och numera orolig!
    Väntar mitt andra barn och fick i går kväll en väldigt kraftigt smärta i nedre delen av magen (likt kraftig mensvärk) och efter ca 30 minuter började jag blöda..Smärtan gick över men jag blödde och valde att åka till gynakuten. Var aldrig så mycket att jag blödde igenom en binda eller dylikt men ändå mycket färskt blod på pappret eller hur man säger.. 

Fick lämna en del prover och tillslut göra ett ett VUL som visade att det såg okej ut. Läkaren såg inga konstigheter och kunde inte heller veta vad det berodde på .Fick åka hem och kan såklart inte slappna av nu. Jag blöder lite fortfarande men det börjar mynna ut nu.. Jag har inte "blödigt ut en tvilling" då jag vid tidigt UL och KUB endast sett ett foster.

Är det någon som varit med om samma sak? 

Jag nojjar nu att det ska vara nåt fel på bebisen och det är så jobbigt!  :(

• Svar på tråden Smärta och blödning i vecka 14..
  • Baconunge

Hej! Jag är i vecka 15 nu. Förra veckan (då jag va i vecka 14) vaknade jag på natten av att det rann blod. Jag gick på toa och ut kom en stor klump. Gjorde inte ont. Jag va säker på att det va missfall.. Fick en tid hos gyn men kunde inte vänta så länge. Runt lunchtid störtblödde jag. Det rann igenom binda och byxor och det blev pölar under mig. Fick åka in akut. Fick se på ultraljudet att bebisen va kvar och hjärtat slog! Jag blev så förvånad. Det visade sig att en stor del av moderkakan gått sönder. Man vet inte varför sånt händer. Och vi vet inte om bebisen kommer klara sig men det hoppas vi verkligen! Ska på återkontroll om två dagar för att se hur det ligger till. Där det hade gått sönder va ganska stort. Är det litet så kan det vara svårt att upptäcka sa läkaren.

• Scu84

Tack för svar!

Hoppas det gått bra för dig!

Jag har fortsatt blöda och fått tid den 7/11. Enligt både BM och läkare är det normalt att blöda men jag är såklart fortfarande nervös..

• Hundenw88
    Scu84 skrev 2016-10-23 19:55:56 följande:

Hej!

Är i vecka 14 och numera orolig!
    Väntar mitt andra barn och fick i går kväll en väldigt kraftigt smärta i nedre delen av magen (likt kraftig mensvärk) och efter ca 30 minuter började jag blöda..Smärtan gick över men jag blödde och valde att åka till gynakuten. Var aldrig så mycket att jag blödde igenom en binda eller dylikt men ändå mycket färskt blod på pappret eller hur man säger.. 

Fick lämna en del prover och tillslut göra ett ett VUL som visade att det såg okej ut. Läkaren såg inga konstigheter och kunde inte heller veta vad det berodde på .Fick åka hem och kan såklart inte slappna av nu. Jag blöder lite fortfarande men det börjar mynna ut nu.. Jag har inte "blödigt ut en tvilling" då jag vid tidigt UL och KUB endast sett ett foster.

Är det någon som varit med om samma sak? 

Jag nojjar nu att det ska vara nåt fel på bebisen och det är så jobbigt!  :(

Samma sak hände mig. De visade sig att moderkakan ligger fel. Placenta Previa hette de som jag fick. Blöder till och från och fick blodstoppande medicin samt sängläge tills vidare
  • Scu84

Hej! Är det att moderkakan ligger i framvägg? Var hos läkaren idag och allt ska vara bra enligt läktaren . Känns lite bättre nu iallafall ..:)

Hundenw88 skrev 2016-11-07 13:58:56 följande:

Samma sak hände mig. De visade sig att moderkakan ligger fel. Placenta Previa hette de som jag fick. Blöder till och från och fick blodstoppande medicin samt sängläge tills vidare

Svar på tråden Smärta och blödning i vecka 14..