Bägge föräldrar matförgiftade - omsorg 5 mån bebis och treåring?
Min man och jag är sjuka. Vi har inga släktingar här. Kan man få hjälp av sjukvård eller dyl om det håller i sig?
Min man och jag är sjuka. Vi har inga släktingar här. Kan man få hjälp av sjukvård eller dyl om det håller i sig?
Det vet vi inte än. Man kan svimma när man är magsjuk om man har otur och det är ju inte så bra när man har småbarn att ta hand om.
Att båda föräldrarna svimmar samtidigt är högst osannolikt!
Ni kan ju inte mena allvar? Tror inte soc ens hinner starta upp ärendet, än mindre hitta en jourfamilj, innan föräldrarna är friska igen. Herregud. Ring hem nån som kan hjälpa till att fixa lite käk och underhålla ungarna ett par timmar. Annars får ni käka mackor en dag och ha tv:n igång.
Ni kan ju inte mena allvar? Tror inte soc ens hinner starta upp ärendet, än mindre hitta en jourfamilj, innan föräldrarna är friska igen. Herregud. Ring hem nån som kan hjälpa till att fixa lite käk och underhålla ungarna ett par timmar. Annars får ni käka mackor en dag och ha tv:n igång.
Den ammas ju fortfarande, vanligen helt och hållet.
Hm.. Sätt på barnprogram och härda ut. Ha med hink var ni än går. Ni är två... Barnen är inte sjuka...
Jag har varit magsjuk samtidigt som mina tvillingar varit sjuka, flera gånger. Det är bara att försöka härda ut och hoppas det går över fort. Man får gråta en skvätt och iallafall försöka få hjälp med handling eller liknande.. Jobbigt men så är tyvärr livet med barn.
Man kan svimma helt frisk oxå , då ska man aldrig bära sin bebis för att man kan svimma
????
Man kan svimma helt frisk oxå , då ska man aldrig bära sin bebis för att man kan svimma
Jag blev väldigt sjuk efter min son föddes och han fick ligga i sängen med mig hela dagarna. En bebis Mr inte dåligt av att ligga i sängen. Man får se till att ha blöjor, våtservetter och blöjpåsar vid sängen, handdukar och rena kläder. Allt går.
Vi hade magsjuka, jag och våra fyra barn och den minsta var nio månader. Då åkte min man och jobbade. Det gick, inte kul men det gick
Inte många som svimmar av en magsjuka heller
Har själv haft turen att bara varit riktigt sjuk vid två tillfällen när jag haft barn.
Första gången var min make också lika sjuk, då tog mina föräldrar barnen hem till sig över natten. Andra gången var senare, efter att vi skiljt oss och jag var ensam med barnen. Hade inte ens saker till frukost hemma på kvällen men kunde inte gå till affären på grund av hög feber. Via ett föräldraforum hittade jag en snäll människa som åkte och handlade åt mig, sent på kvällen.
När det gäller mat brukar det gå att t.ex. beställa pizza med hemkörning, och det äldre barnet kan ju få kolla på film/tv under dagen? Jag tror ni kommer reda ut situationen utan att barnen far illa av det, men vet att det är jobbigt när man är sjuk som förälder.