• kattman

Är förskolelärare fråga vad ni vill!

Som rubriken lyder!
    Är förskolelärare sen över 10 år tillbaks. Är det något ni undrar över som ni aldrig vågat fråga någon på ert barns förskola? 
    Jag svarar på era frågor!
  • Svar på tråden Är förskolelärare fråga vad ni vill!
  • Anonym (minna)

Jag antar att man alltid har något barn som favorit? Är det oftast dom lugna barnen som blir det? Upplever du att dom flesta pedagoger favoriserar? Och lägger ni mer tid på de/dom barnen än ni gör på dom som inte är favoriter? 

Och finns det barn du någon gång riktigt från djupet du absolut inte gillar och hur har du förhållit dig till det barnet? Ägnar du mindre tid åt det eller försöker du behandla alla lika ändå?

• Anonym (Japp!)

Är också förskollärare sedan 6 år tillbaka.

Japp minna, alla dina fårhagen stämmer. Tyvärr. På mig iaf.

• Johannus

Min fråga är varför tillagas det i vissa förskolor bara halal mat och inte vanlig svensk husmanskost? Svenska barn ska äta husmanskost. Säger föräldrarna att deras bar inte får äta halalmat då får det barnet äta kyckling var enda dag vilket är hemskt eller bönor med ris.

Varför utesluta svensk husmanskost på förskolor detta är Sverige?

• Anonym (Småbarn.)

Om en liten ettåring lär sig gå eller säger sitt första ord, låtsas ni som ingenting och gratulerar när föräldrarna nästa dag kommer och är stolta? Eller berättar ni sanningen?

• Anonym (Japp!)

De flesta förskolor erbjuder halal till de som önskar halal. Precis av samma anledning som de föräldrar som väljer att vara veganer eller vegetarianer. Har inget med allergi att göra men mer som önskemål. Detta eftersom vi lever i Sverige och respekterar olikheter.

Husmanskost tycker kanske inte alla om? Förskolor idag ser både på kostnader men också på vad som är nyttigt för barnen att äta. Brunsås 3 gånger i veckan är kanske inte det optimala. Medan tex hummus är en direkt näringskälla!

Ja, vi gratulerar barnens föräldrar när de hämtar. Självklart vill vi pedagoger göra föräldrarna stolta och trygga med att berätta att deras barn utvecklas i vår verksamhet! :)

• Anonym (Småbarn.)
    Anonym (Japp!) skrev 2016-10-27 00:04:50 följande:

De flesta förskolor erbjuder halal till de som önskar halal. Precis av samma anledning som de föräldrar som väljer att vara veganer eller vegetarianer. Har inget med allergi att göra men mer som önskemål. Detta eftersom vi lever i Sverige och respekterar olikheter.

Husmanskost tycker kanske inte alla om? Förskolor idag ser både på kostnader men också på vad som är nyttigt för barnen att äta. Brunsås 3 gånger i veckan är kanske inte det optimala. Medan tex hummus är en direkt näringskälla!

Ja, vi gratulerar barnens föräldrar när de hämtar. Självklart vill vi pedagoger göra föräldrarna stolta och trygga med att berätta att deras barn utvecklas i vår verksamhet! :)

Läser min egen fråga och inser att jag varit otydlig.

Jag menar om barnet tar sina första steg hos er på förskolan. Berättar ni det för föräldrarna eller låtsas ni som ingenting och låter föräldrarna vara lyckligt ovetande om att de egentligen missat det och tror att de första stegen sker på kvällen när de är hemma med barnet?
  • Anonym (Japp!)

Vi berättar sanningen, eftersom vi också är glada och kanske har kämpat i veckor :)

Så har jag och mina kollegor arbetat i alla fall.

• Anonym (Småbarn.)
    Anonym (Japp!) skrev 2016-10-27 00:19:17 följande:

Vi berättar sanningen, eftersom vi också är glada och kanske har kämpat i veckor :)

Så har jag och mina kollegor arbetat i alla fall.

Ok! Tack för svar
  • Johannus
    Anonym (Japp!) skrev 2016-10-27 00:04:50 följande:

Men nu är mitt barnbarn i en förskola som enda svenska och får bara äta kyckling eller ris med bönor vecka ut vecka in.......Inte så näringsrikt i längden och inte så varierande bara för att barnbarnet inte ska äta halalmat.....Har inget med allergi att göra, men barnet får inte svenskt mat......orättvist gällande att barn från andra länder får det det bill ha.
  • Amanda84

Varför väljer du att titulera dig "förskolelärare" när den egentliga titeln är "förskollärare?"

Svar på tråden Är förskolelärare fråga vad ni vill!