• Ztella

Bara hinnsäck!

Förra veckan va jag på tidigt vul, trodde jag va i vecka 6+3, läkaren såg en hinnsäck motsvarande 4+5. Lämna hcg som låg på 3000 och som 2 dagar senare hade ökat.
    Tillbaka idag 8 dagar senare, en hinnsäck som motsvara 6+1 men fortfarande inget embryo...
    ska tillbaka om ytterligare en vecka och kolla, är det fortfarande tomt då blir det att avbryta..
    Har flertalet mf i bagaget, och sån sjuk jävla ångest nu :(
    Nån som har en tanke? Är det kört? Solskenshistoria?

• Svar på tråden Bara hinnsäck!
  • Bmwz34

Jag var också på vul i torsdags, trodde jag var 6+6 men han kunde bara se en hinnsäck och ett miniembryo som han trodde var max 5+4. Hade missfall i våras så tänker givetvis det värsta - att tillväxten stannat av och är ett MA..:( ska tillbaka nu på torsdag och göra nytt vul och jämföra blodprov från förra veckan och mäta igen. Är så inställd på att jag bara går runt och "slösar min tid" just nu och mår dåligt av något som ändå aldrig blir någonting..:( hur mår du och hur känns det? Har du några graviditetssymptom?

• Pedagog200701

Jag var in på VUL i v6 pga smärtor i magen. Man såg en tom hinnsäck och tog HCG. Åkte in igen akut några dagar senare och fick då veta att förra HCG låg för lågt. Nu såg man heller inget på VUL och läkaren sade åt mig att åka hem och invänta missfall eller få tabletter för att sätta igång det. Då jag helst ville låta min kropp sköta det själv åkte jag hem utan tabletter... Kände mig tom, lurad och arg på läkarens ytliga kommentarer.

Dock ringde han ett par timmar senare när han fått svar på nya HCG jag tog precis innan besöket och sade att jag skulle glömma det där med MF för nu hade värdet stigit normalt.

Tre veckor senare var det dags för UL igen och nu fick vi äntligen se ett litet liv där inne, med tickande hjärta och allt på plats :)

Jag hoppas och håller tummarna för att du också ska kunna få din egen solskenshistoria!!!

Jag har hört fler nu som råkat ut för liknande saker. Bla en dålig UL-apparat kan missa ett embryo.

Hoppas!!!

Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Ztella

Tack snälla för svar!
    Jag har alla symptom.. mår illa, ont i brösten, sjukligt trött osv..

Vi har en underbar son efter ivf, innan dess hade jag 3 mf, alla tidiga. Tog lång tid att bli gravid och gjorde då en fertilitetsutredning, då fick vi veta att jag har pcos, efter en äggledarspolning så kom dom fram till att jag hade en trängning i ena äggledaren, då bestämdes att vi skulle göra ivf.
    Sagt och gjort, tog sig på första försöket och ut kom en son som blev 3 år i söndags.

Efter honom så blev jag gravid och fick ett tidigt mf, 7 månader senare återigen ett mf, 6 månader senare ett missfall till och nu senast i slutet på juni ett utomkveds, hör och häpna på min "fina" äggledare, den brast pga sjukhusslarv och är bortopererad.

Läkaren idag förklarade att hcg stigit som normalt, men att det även gör det vid ofostriga graviditeter.. Hon sa att vi kollar igen om en vecka, är det fortfarande tomt så avbryter vi.. känner mig lurad, och vill bara veta!! Frustrerande som fan...
    Äter trombyl denna gång som jag fick utskrivet för att "testa" men mitt problem verkar ju snarare vara att dessa små celler inte vill hänga kvar och dela sig som dom ska.. Ska i alla fall begära en mf utredning när detta är över.
    Tack för solskenshistorien, så underbart!
    Lycka till ni andra som kämpar!

• Ztella

Dagens apparat va nog av det nyare slaget då hon även gjorde nåt med den så den skulle känna av hjärtaktivitet och då visa det på skärmen med färg, men i min hinnsäck eka det tomt...

• Hallonsoda2016

Gjorde VUL och ul i 6+3 och man såg bara att "ngt" fanns i livmodern, blev hemskickad med orden "ni får vänta och se, det är vanligt med missfall". Gjorde nytt VUL i vecka 8 och allt såg fint ut :)

Iofs var jag inlagd akut pga misstänkt Tia så graviditeten var inte deras prio.

• Ztella

Det va en sk falsk hinnsäck som man kan få vid utomkveds, så opererade bort äggledaren i måndags kväll. Nu har jag ingen äggledare då jag hade utomkveds i juni också och då tog bort den första..

• Nykär15
    Ztella skrev 2016-11-09 09:07:02 följande:

Det va en sk falsk hinnsäck som man kan få vid utomkveds, så opererade bort äggledaren i måndags kväll. Nu har jag ingen äggledare då jag hade utomkveds i juni också och då tog bort den första..

Åh nej...Gråter beklagar...så hemskt. 

Kan/vill du gå vidare med ÄD? 

• Pedagog200701

Jag beklagar! :(
    Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Hallonsoda2016

Beklagar!
  • Ztella

Fick en son efter ivf 2013 och som tur är så har vi 3 färdigbefruktade ägg fryst på kliniken. Annars får vi gör en ny "hel" ivf behandling igen. Är "bara" äggledarna som är borta, så har jag mina äggstockar kvar :)

Svar på tråden Bara hinnsäck!