Vad gillar era 7 åriga tjejer?
Här är det Barbie och Lego Friends eller pyssel som gäller.
LasseMaja-böckerna för högläsning
Här är det Barbie och Lego Friends eller pyssel som gäller.
LasseMaja-böckerna för högläsning
Förvisso är min flicka 8 år ...
Hon gillar lego friends, playmobil, pyssel, åka rollerblades, spela på surfplatta och att bli kittlad.
Hon läser gärna själv böckerna om Omar och Axel eller andra lättlästa böcker. Vi har läst en hel del LasseMaja tidigare.
Min 7åring gillar att titta på vetenskapsprogram och att konstruera saker. Kan bygga små minivärldar av det hon kommer åt i naturen och hemma.
Läser gör hon själv, slukade just teatermanuset till Harry Potter pjäsen, de andra Potter böckerna läste hon för ett år sen. Just nu läser hon "Sagan om Despereaux" eftersom det är läxa över lovet i skolan.
Vi verkar ha samma dotter;) Här är det också mycket Barbie och Lego Friends, och alla slags pyssel och ritande. Dockskåpet, vanliga dockor och pappersdockor gillar hon också, och sina olika gosedjur. Hon har en lillasyster som är knappt två år yngre, så de leker väldigt mycket tillsammans.
Lasse Maja gillar hon, men också olika hästböcker. Tillsammans läser hon, jag och lillasyster möjliga kapitelböcker, många som jag själv gillade i samma ålder.
Min sjuåring gillar pyssel och konstruktion. Och superhjältar. Så just nu tillverkar hon mest masker och dräkter, men även kvastar och trollspön och vapen. Hon ritar mönster själv och klipper och syr. Får lite hjälp ibland med mönster och att hantera symaskinen men oftast klarar hon sig själv.
Hon läser hjälpligt, men skulle aldrig sätta sig själv med en bok för nöjes skull. På kvällen läser jag högt, och det kommer jag att fortsätta med tills hon tigger om att jag ska sluta. Hon föredrar fantasy och böcker om vänskap. Deckare och skräck är inte hennes grej, inte heller typ hästböcker.