• obi

Reser på sön. vad göra om gravtestet är neg?

Kan ni snälla hjälpa mig med detta:

Min mens är oregelbunden. I juli och i augusti startade mensen 25e men i sep startade mensen 27e.  Den 8 oktober råkade jag och min sambo ha oskyddat sex så att säga.. 

Den 12 okt ser jag på toapappret att det kommer ett ljusrosa vatten från underlivet.. sedan känner jag en svagt pirrande känsla i äggstockarna/livmodern som växer till en molande värk som finns i tjejmagen fram till den 20 okt, därefter börjar det kännas lite mer som mensvärk, varje dag (nu 25 oktober). 

Jag har aldrig varit gravid förut. Jag tog ett clear blue test idag som visade negativt. Min mens borde komma någon gång mellan idag och senast sön! 

MEN vi ska resa utomlands redan nu på Söndag! 

Min plan är att ta ett sista test på lördagmorgonen om mensen inte kommer nu. Frågan är: Vad gör jag om det är negativt då!? ..ska jag ändå skippa champagnen på flyget och drinkarna i poolbaren om mensen inte har kommit och testet är neg? Vad tycker ni? Har någon känt detta men inte varit gravid?? 

Det var snarare planerat att hända På resan, inte innan!!! Skrikandes Uttryck gärna era funderingar och förslag, så blir jag oerhört tacksam!

• Svar på tråden Reser på sön. vad göra om gravtestet är neg?
  • MsJ

Hej!

Jag hade själv funderingarna när jag började planera min graviditet, om man vågar dricka under tiden eller inte, kan säga att svaren är väldigt olika och tror man behöver göra en bedömning själv.

En del säger att det inte är någon fara att dricka tid mellan ÄL och mens då det är för tidigt och att det därför inte kan ha en påverkan på foster. En del säger att det absolut är skadligt och att man därför ska avstå helt.

Jag har valt en mellanväg. Jag har inte förändrat mina dryckesvanor mer än att jag inte dricker mig allt för berusad då jag är ute och festar. Tänker att jag kanske inte kommer bli gravid på flera år och då känns det jobbigt att behöva avstå varje gång vännerna ska ut och dricka vin. Dock hade jag i din situation tagit ett gravtest varje dag för att då kunna avstå direkt om det blir ett plus.

Vet att jag inte ger dig ett tydligt svar men tänker att det kan vara bra att ge min synpunkt iaf :)

• Carambolan

Jag hade också druckit måttligt men inte gått in för att supa skallen av mig.

• JA77

Jag lever som vanligt tills jag vet säkert. Blir himla trist att leva som gravid om man inte behöver, det kan ju ta tid att få till det.

• obi
    MsJ skrev 2016-10-25 15:37:13 följande:

Hej!

Jag hade själv funderingarna när jag började planera min graviditet, om man vågar dricka under tiden eller inte, kan säga att svaren är väldigt olika och tror man behöver göra en bedömning själv.

En del säger att det inte är någon fara att dricka tid mellan ÄL och mens då det är för tidigt och att det därför inte kan ha en påverkan på foster. En del säger att det absolut är skadligt och att man därför ska avstå helt.

Jag har valt en mellanväg. Jag har inte förändrat mina dryckesvanor mer än att jag inte dricker mig allt för berusad då jag är ute och festar. Tänker att jag kanske inte kommer bli gravid på flera år och då känns det jobbigt att behöva avstå varje gång vännerna ska ut och dricka vin. Dock hade jag i din situation tagit ett gravtest varje dag för att då kunna avstå direkt om det blir ett plus.

Vet att jag inte ger dig ett tydligt svar men tänker att det kan vara bra att ge min synpunkt iaf :)

Tack! Jo det hjälpte lite grann. Jag ska ju iväg på en lugn parresa så det lär inte bli supa skallen av sig direkt, utan mer mysdricka (vid poolen, till middagen..). Men jag har också hört både och, som du säger, vissa säger att det är skadligt med bara nått glas och andra inte.. 

Ja det är nog vettigt att ta med ett extra test till resan. Känns lite mycket att ta ett varje dag Tungan ute men i alla fall ett till test kan jag ta efter några dagar! 
  • Harvester

Jag har försökt bli gravid i två år nu och har undvikit alkohol från ägglossning till mens. Har du fått neg test efter 30 dgr cykel skulle jag nog tycka det var safe, dock..

• obi

Testede imorse med clearblue. Det visade att jag är gravid v 1-2!!!!!! Solig 

• cameleon
    obi skrev 2016-10-30 10:19:41 följande:

Testede imorse med clearblue. Det visade att jag är gravid v 1-2!!!!!! Solig 

Grattis, vad härligt!
    Helt plötsligt är det underbart att avstå alkohol :)
Svar på tråden Reser på sön. vad göra om gravtestet är neg?