• Äldre 26 Oct 15:28
    4707 visningar
    6 svar
    6
    4707

    3 - 4 ägg, hur skulle ni göra?

    Hejsan allihopa!


    Värsta dilemmat! Är inne på min andra dubbelkur med Letrozole, första hade jag ett ägg på 17 mm och ett ägg på 14 mm på dag 12. Mensen vart nästan en vecka försenad och enligt gyn var jag med största sannolikhet gravid men att det ej gick vägen.


    Nu var jag där för att jag hade bett om en extrakontroll efter denna kuren med Letrozole vilket de egentligen inte ville ge mig ifrån början. Idag på dag 12 så hittade man en blåsa på 17 mm och 2 blåsor på 15 mm vardera och ev en 4:e som han inte ens mätte.


    Han rekommenderade oss till att ej ha sex för risken för flerbördsgraviditeten är stor. Men sade också att vi får ju göra som vi vill för han har ju ingen aning om vad vi gör i sängkammaren. Men om det blir 3 foster måste man göra en fosterreducering och det är inget man önskar sin värsta fiende sade han. 


    Men hur stor är chansen/risken att det skulle ta sig så många liksom? Och om jag inte hade fått denna tiden hade vi ju kört på ändå liksom..


    Men hur tusan skulle ni göra?


    nouw.com/denöppnakampen
  • Svar på tråden 3 - 4 ägg, hur skulle ni göra?
  • Äldre 26 Oct 15:34
    #1
    +1

    Jag hade kört på. För mig skulle det vara fantastiskt att få tvillingar!

    Är ju oerhört liten chans/risk hur man nu vill se på det, att det blir fler en 1. Och sen är det ju ingen garanti att det blir nått alls :( Jag skulle iaf kört på.


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Äldre 18 Jan 11:57
    #2

    Hej! Nyfiken att höra hur det gick? Jag tar dubbelkur Letrozol nu och hoppas bli gravid med vårt andra barn. Första gången hade jag två äggblåsor och därmed risk för tvillingar men vi avbröt inte och det resulterade i en fin liten flicka. Däremot idag efter att ha gått igenom en graviditet och en förlossning vet jag inte om jag skulle vilja ta risken/chansen att bli gravid med tvillingar... Är det fler som varit i samma situation och hur resonerade ni i så fall?

  • Äldre 18 Jan 12:34
    #3
    pysslaren skrev 2017-01-18 11:57:32 följande:

    Hej! Nyfiken att höra hur det gick? Jag tar dubbelkur Letrozol nu och hoppas bli gravid med vårt andra barn. Första gången hade jag två äggblåsor och därmed risk för tvillingar men vi avbröt inte och det resulterade i en fin liten flicka. Däremot idag efter att ha gått igenom en graviditet och en förlossning vet jag inte om jag skulle vilja ta risken/chansen att bli gravid med tvillingar... Är det fler som varit i samma situation och hur resonerade ni i så fall?


    Jadu vi körde på ändå men det blev ingen bebis..


    Första dubbelkuren jag tog fick jag 2 fina ägg, andra dubbelkuren resulterade ju i dessa ägg. Så då fick jag gå ner till enkelkur och fick 2 fina ägg igen..


    Nu har vi haft paus en månad och väntar in min mens, och sambon har också lämnat spermaprov som verkade vara ok. Får mer info den 31/1


    nouw.com/denöppnakampen
  • Äldre 30 Jan 21:51
    #4

    Håll ut! En dag kommer ni att lyckas! Det är positivt att du får äggblåsor som utvecklas! Vanligtvis om man endast har ett ägg skriver de ut en ägglossningsspruta men den får de inte ge när man har mer än ett ägg tyvärr.. detta kanske hade kunnat hjälpa dig.. Håller tummarna för er!!!

  • Äldre 6 Feb 11:46
    #5
    pysslaren skrev 2017-01-30 21:51:41 följande:

    Håll ut! En dag kommer ni att lyckas! Det är positivt att du får äggblåsor som utvecklas! Vanligtvis om man endast har ett ägg skriver de ut en ägglossningsspruta men den får de inte ge när man har mer än ett ägg tyvärr.. detta kanske hade kunnat hjälpa dig.. Håller tummarna för er!!!


    Vi får bara fram till sommaren på oss, sedan tycker läkaren att vi ska testa IVF som sambon är väldigt negativ till..
    nouw.com/denöppnakampen
  • Äldre 6 Feb 13:10
    #6
    pysslaren skrev 2017-01-30 21:51:41 följande:

    Håll ut! En dag kommer ni att lyckas! Det är positivt att du får äggblåsor som utvecklas! Vanligtvis om man endast har ett ägg skriver de ut en ägglossningsspruta men den får de inte ge när man har mer än ett ägg tyvärr.. detta kanske hade kunnat hjälpa dig.. Håller tummarna för er!!!


    Jag fick sprutan trots två ägg, ett på 23 mm och ett på 20 mm. Så det är olika beroende på vart man går. Rätt otroligt att båda ska lyckas befruktas och fästa med, helst om man inte blivit gravid på många månader så är chansen inte jättestor. 
Svar på tråden 3 - 4 ägg, hur skulle ni göra?