Partner med porrmissbruk
Åh herregud vart ska man börja?
Min sambo är porr/sex missbrukare med allt som inte har med mig att göra. Jag är kvinna.
Det hela började när vi började öppna upp oss kring alla sexuella ting då hans idé var att låta bli porr. Inga problem tänkte jag för har aldrig funnit det intressant. Vi hade en fantastisk tid tills jag skulle använda hans dator. Google hjälpte mig finna det. Historiken rätt nyligen rensad och han förklarade att vi hade varit isär ett tag och jag la inte mer tanke på det. Detta skedde dock oftare, vilket gjorde min nojja värre och jag fann mig kolla historik överallt som var rensad. Denna period gick over och vi hade många bra samtal om det.
Därefter visades en aggressiv period. Mycket dominans och känslostormar vilket ledde till en seperation.
Då kom beskedet. "Jag är porr missbrukare. Jag har ljugit för dig hela tiden". Mitt hjärta gick i miljontals bitar kändes det som och inte för att tala om förtroendet.
Jag grävde mig in i ämnet, något fruktansvärt för att förstå honom.
Vi har hållit ihop. Helvete vad tufft det har varit. Et par månader har gått men jag har fått en mer kärleksfull och öppen sambo. Han går på AA-möten och vi har parterapi framför oss men tilliten? Tilliten brister så hårt att jag fortfarande många gånger bara bryter samman i duschen eller på jobbet.
Någon som har varit i samma sits? Misstänker sig vara i samma sits? Eller liknande?