• Anonym (Orolig mamma)

Skolan gjort en oroanmälan

Hej

Fick förra veckan veta att mina barns skola gjort en oroanmälan till socialtjänsten. För att min ena son berättat i skolan att han inte får ringa mamma när han e hos pappa samt att pappan ska ha slagit hans tvillingbror i huvudet och låst in honom på rummet. Vi var på ett första möte och partade om allt,sen i tisdags var barnen där och pratade. Dom hade ändrat lite vad dom sagt innan. Nu ringer hon och dom ska göra en utredning! Va?! Jag har aldrig gjort mina barn illa! Dom är hos sin pappa varannan helg och det är det som dom pratat om.

Vad kommer hända nu?! Kommer dom ta med barn.!?

• Svar på tråden Skolan gjort en oroanmälan
  • Anonym (Inga)

Lugn. Det är hos pappan problemet ligger. Jättebra att de utreder om det är sant att han slagit barnet. Det ska inte påverka dig som mamma.

• Birgitta02
    Anonym (Inga) skrev 2016-10-27 13:03:01 följande:
    Lugn. Det är hos pappan problemet ligger. Jättebra att de utreder om det är sant att han slagit barnet. Det ska inte påverka dig som mamma.
    ... och kanske barnet får ringa sin mamma när han är hos pappa efter utredningen.
  • Anonym (specialpedagog)

Hej!
    Efter vad du beskriver kommer det att göras en utredning på hur lämplig och trygg barnens pappa är. Din föräldraroll har väl adrig ifrågasatts? 

Jag tror att soc och polisen (de är väl inblandade pga våldet?) kommer hålla diverse samtal med ditt ex och att han kommer bli tvungen att visa samhället att han kan ha sina barn utan att de blir utsatta för våld och otrygghet. Det kan hända att dina barn får bo hos dig på heltid under tiden hans lämplighet undersöks, jag har inte varit med om att barnen får bo hos en främling istället för att bo hos sin andra vårdnadshavare.

Har du varit orolig själv för dina barn mående när de är hos sin pappa?

Svar på tråden Skolan gjort en oroanmälan