• thimpan08

Jävla uvi!!

Sen den 6 oktober är jag nu inne på min tredje kur av antibiotika mot UVI.. Det försvinner inte. Och jag blir galen, för jag har så förbannat ont i magen och ryggen! symtomen blir värre och värre, trots att jag medinicerar.. jag är gravid i v 25+4.. ska jag behöva ha såhär resten av graviditeten?! hur har ni haft de, ni som haft återkommande UVI? och hur påverkas bebis av det?

• Svar på tråden Jävla uvi!!
  • thimpan08
    Söder73 skrev 2016-10-29 01:30:40 följande:

Har dom tagit en urinodling? Du kanske får fel sorts antibiotika?

Ja dom har tagit odling, och odling visar inget :S

Förmodligen får ja de, är på tredje sorten nu.
  • JeyLa

Jag har tysta uvi så det upptäcktes först på inskrivningen hos bm i mitten av september. Först fick jag Selexid - det hjälpte inte. Då skickade de iväg det på odling och då fick jag Furadantin, tre tabletter dagligen i fem dagar (Selexiden lika så). Odlingen visade att både Selexid och Furudantin skulle hjälpa. 2 dagar efter avslutad kur fick jag tillbaka uvi (ser det på att urinet är grumligt). Fick då Cefadroxil, 2 tabletter dagligen i 10 dagar. Därefter ska jag ta 1 tablett Furudantin dagligen i 12 veckor i förebyggande syfte. Tredje kuren avslutade jag i måndags, så "12-veckors-kuren" påbörjade jag för 5 dagar sedan, och hittills ser allt bra ut.

Jag är nu i v 16+6.

• bohan85

Men om odlingen inte visar något varför tror de då att du har UVI?

• thimpan08
    JeyLa skrev 2016-10-29 15:23:09 följande:

Jag har tysta uvi så det upptäcktes först på inskrivningen hos bm i mitten av september. Först fick jag Selexid - det hjälpte inte. Då skickade de iväg det på odling och då fick jag Furadantin, tre tabletter dagligen i fem dagar (Selexiden lika så). Odlingen visade att både Selexid och Furudantin skulle hjälpa. 2 dagar efter avslutad kur fick jag tillbaka uvi (ser det på att urinet är grumligt). Fick då Cefadroxil, 2 tabletter dagligen i 10 dagar. Därefter ska jag ta 1 tablett Furudantin dagligen i 12 veckor i förebyggande syfte. Tredje kuren avslutade jag i måndags, så "12-veckors-kuren" påbörjade jag för 5 dagar sedan, och hittills ser allt bra ut.

Jag är nu i v 16+6.

Jag hoppas jag får nått som tar bort de här. De är så himla jobbigt! Gle inget annat än går på toa..
  • thimpan08
    bohan85 skrev 2016-10-29 19:32:46 följande:

Men om odlingen inte visar något varför tror de då att du har UVI?

Det visar ju på stickan, att jag har bakterier?

Vad kan de annars vara? kan de vara något annat än uvi?
  • thimpan08
    JeyLa skrev 2016-10-29 15:23:09 följande:

Jag är nu i v 16+6.

Jag äter cefadroxil nu, 2 tabletter om dagen. MEN jag blir så yr och skakig efter jag tagot. GÅR över efter någon timme. Men de är jätte obehagligt. Känns som om hjärtat rusar oxå. kände du av något sånt av dom?
Svar på tråden Jävla uvi!!