• Vrickanz

    Ni med stor mobil!

    Ni med stor mobil, vart gör ni av den när ni är ute, jobbar, tränar osv? Speciellt jag som kvinna har svårt med detta eftersom våra byxfickor generellt är väldigt små. Kom gärna med råd angående det här också. Har ni andra tjejer fortfarande kvar de mindre iphone 4 och 5 eller hur gör ni?

  • Svar på tråden Ni med stor mobil!
  • Carambolan

    När jag är ute: I handväskan.

    När jag jobbar: På bordet (kontorsjobb).

    När jag tränar: I ett av "facken" på löpbandet eller crosstrainern, eller i en sån där mobilhållare som man fäster på armen om jag tränar ute (vill komma åt att lyssna på musik, annars hade jag lämnat den hemma).

  • flygrl

    Ville ha en iPhone 6 Plus men ryggade för jätte formatet. Kände på luren i butiken & insåg den va otymplig i mina små händer. Risk den åker i gatan pga det. :/

    Skaffade en iPhone SE ist som i princip e en iPhone 6 Plus i iPhone 5S format (som jag hade innan).
    Jävligt nöjd med den lösningen. Vill jag ha större format har jag ju iPaden. :)

  • Vrickanz
    flygrl skrev 2016-10-29 10:24:35 följande:

    Ville ha en iPhone 6 Plus men ryggade för jätte formatet. Kände på luren i butiken & insåg den va otymplig i mina små händer. Risk den åker i gatan pga det. :/

    Skaffade en iPhone SE ist som i princip e en iPhone 6 Plus i iPhone 5S format (som jag hade innan).

    Jävligt nöjd med den lösningen. Vill jag ha större format har jag ju iPaden. :)


    IPhone SE ser intressant ut! Hur tycker du batteriet är på den?
  • fjanten
    flygrl skrev 2016-10-29 10:24:35 följande:

    Ville ha en iPhone 6 Plus men ryggade för jätte formatet. Kände på luren i butiken & insåg den va otymplig i mina små händer. Risk den åker i gatan pga det. :/

    Skaffade en iPhone SE ist som i princip e en iPhone 6 Plus i iPhone 5S format (som jag hade innan).

    Jävligt nöjd med den lösningen. Vill jag ha större format har jag ju iPaden. :)


    Jag gjorde samma sak. Iphone SE till vardags och har ipad och macbook när jag vill ha större skärm
  • Physalis

    Min är väldigt stor. Ångrar det lite faktiskt.

    Är väldigt sugen på att skaffa mig den minsta lilla gamla mobilen jag kan hitta. Och ha en surfplatta på det.

    Ute har jag den i väskan eller i min jackficka, vinterjavkan har tillräckligt stora fickor.

  • flygrl
    Vrickanz skrev 2016-10-29 12:29:26 följande:
    IPhone SE ser intressant ut! Hur tycker du batteriet är på den?
    iPhone SE e kanon för mig som vill ha bra prestanda & minneskapacitet men i kompakt format. Batteritiden känns väl ungefär som i min gamla 5S = man får bära med sig laddkabel & även powerbank så man kan ladda på mer ström vid behov.
  • flygrl
    fjanten skrev 2016-10-29 13:16:27 följande:
    Jag gjorde samma sak. Iphone SE till vardags och har ipad och macbook när jag vill ha större skärm
    Exakt. iPhone SE e perfekt när man e på språng. Viktigt för mig e ju en mobil ska va lätt bära med sig & hantera. Däremot e ju iPad & PC rätt när man e typ hemma & vill se saker på större skärm. Enheterna kompletterar varandra. :)
Svar på tråden Ni med stor mobil!