• mdkls

Hundschampo & Hundmat

Har ni några tips på bra hundschampon? Jag funderar på Trixie, är det bra?

(OBS!!!!! Vill inte ha förslag på till exempel diskmedel eller människoschampo, utan enbart hundschampo)

Sen får min hund Acana torrfoder utan spannmål + PureNatural Raw färskfoder, vad tycker ni om dem märkena/kombinationen?

• Svar på tråden Hundschampo & Hundmat
  • Klickerträna

Vad har du för hund då?

• cattus

Kolla med din närmaste djuraffär, det finns schampon för olika typer av pälsar, sträva, långhåriga, "riktigt smutsiga" mm och både djuprengörande(då behöver du balsam också) och 2 i 1 schampon. 
    Hundfoder fungerar olika på olika hundar. De du valt är inte dåliga - bara de fungerar på din hund, äter bra, bra i magen och ingen klåda.

• Dexter dot com

Jag använder pälsprodukter från Espree och tycker dom är överlägset bäst och finns för dom flesta pälsar.

Fodren du ger är helt ok men det viktigaste är ju att just din hund mår bra av dom dvs ligger bra i hull, bajsar lite och är bra i magen, fin i päls,hud, ögon .

• Dexter dot com
    Deceree1 skrev 2016-10-30 21:33:12 följande:

Vi köper klorhexidinschampo hos veterinären.

Klorhexidinschampo är ju ett behandlande schampo och inget man använder på friska hundar utan oren hud eller bakteriella hudinfektioner mm.
  • vegankaka

Naturliga produkter som John Masters ekologiska hundschampo eller från Faithful friend.

• Deceree1
    Dexter dot com skrev 2016-10-31 05:24:09 följande:

Klorhexidinschampo är ju ett behandlande schampo och inget man använder på friska hundar utan oren hud eller bakteriella hudinfektioner mm.

Ja vet:) allergi. Kan vara bra att veta. Jag kunde ju ha skrivit det förstås. Det va dumt.
  • Dexter dot com
    Deceree1 skrev 2016-10-31 08:37:12 följande:
    Ja vet:) allergi. Kan vara bra att veta. Jag kunde ju ha skrivit det förstås. Det va dumt.
    Det blir ju lite tokigt om TS tar dig på orden och börjar schamponera en frisk hund med fel schampo och då skapar hudproblen istället Flört
Svar på tråden Hundschampo & Hundmat