• Fialia123

Missfall eller inte?

Hej :) är i vecka 4+5 typ, och i fredags så var jag på toa och när jag var klar med det jag skulle göra så började det droppa färskt blod och sen så under dagen fortsatte det komma som en vanlig mens och dagen därpå kom också lite blod. Men sen idag så har det inte varit något förutom bruna flytningar, och jag hade bara som vanlig mensvärk i början på fredagen och sen inte ont alls. Är det ett missfall? Då borde det väl komma mer blod än bara 1,5 dag? Läst En del att man kan blöda en del i början så hoppas påstå det kanske endå inte är ett missfall. Vad tror ni?

• Svar på tråden Missfall eller inte?
  • Riktigragger

När jag väntade sonen blödde jag också i början. Det svar jag fick från min bm var att många blöder i början och att om jag inte hade en kraftig mensvärk i samband med blödningen kunde jag vara lugn. Känner du dig orolig så ring din bm för konsultation.

• GrönaDruvan

Det är ju jättesvårt att veta.
    Hade missfall i april...blödde lite precis när jag plussat, men sen började jag inte blöda förräns i vecka 9. Då i 2-3 dagar litegrann och sen mycket i en vecka.
    Hade missfall förra månaden också..då plussade jag men började blöda nästan i samma veva och det blev i stort sett som en mens...
    Gravid igen nu och blödde pytte lite ons o Tors ( endast när jag torkade mig).. Pytte lite igår....återstår att se om det stannar kvar..har inga större förhoppningar..

• Mandypanndy

Brukar det inte komma typ blod klumpar om man får missfall ?. Jag var i vecka 4 och fick rejält ont i går i kvinno magen som mens smärta fast mycket mer ondare och sen kom det massa blodklumpar ringde då 1177 och dom sa till mig att jag bör åka in och det visade sig vara ett missfall. Så nu sadlar jag om hästen och sitter upp på nytt för vill så gärna få ett barn till.

• corona

Klumparna behöver inte komma direkt. Vid mitt missfall i vecka 5 kom det knappt några klumpar alls. I vecka 9 småblödde jag bara till och från i en vecka ungefär innan blödningen blev kraftigare med klumpar. Håller tummarna för att det inte är missfall, TS!

• Fialia123

Får ringa Barnmorskan imorgon men hon kan ju endå inte säga något med garanti så det är väl bara och vänta å se . Å hoppas på det bästa :)

Svar på tråden Missfall eller inte?