• Tihi

Hjälper eller stjälper nagellack?

Jag har visserligen inga problem med mina naglar förutom att dom spricker i kanterna nångång ibland. Men jag undrar om det är bra eller dåligt för naglarna att använda nagellack? Får naglarna bättre eller sämre kvalitet med lack? Jag tänker att jag skulle använda underlack, 1-2 lager färgat lack och ett överlack. Skulle det kväva och missfärga naglarna eller hjälpa dom att bli starkare?

• Svar på tråden Hjälper eller stjälper nagellack?
  • Tihi
    Fia 28 skrev 2016-11-02 14:36:32 följande:
    Mina blir iaf uttorkade av nagellack. 
    Då är det ju inte så bra att använda lack ofta förstås. Hur ser du att dom blir uttorkade?
  • Duckan

Jag har i princip alltid lackade naglar, men där emellan får de luftas över natten och smörjes in med olja.

• Fia 28
    Tihi skrev 2016-11-02 14:38:09 följande:
    Då är det ju inte så bra att använda lack ofta förstås. Hur ser du att dom blir uttorkade?
    De blir räfflade och flisar i kanten. Så länge jag håller mej borta frånnagellack så har jag inga problem. 
    Finns ju förståss speciallack som ska vårda naglarna, men har inte märkt att de skulle fungera. Det bästa är att olja in naglarna.
  • BBWLady

Mina mår absolut bäst och blir starkare om jag inte håller på och målar dem. Men de få ggr jag målar så har jag ett underlack som bas. Jag tycker det sliter mindre på naglarna då :)

• Hanky Panky

Nagellack fungerar som ett skyddande lager. Vill man inte lacka och hålla på med färger räcker det bra med underlack och överlack. Till nagelbanden ska man ha olja.

• gbgumman

Har och alltid lackande naglar. Behandlar den med nagel härdade och essie vårdande bas. Sedan två lager med essie lack och avslutar med essie top lack. Varje dag smörjer jag nagelbanden med olja (har en flaska vid tv och en flaska på kontoret på jobbet). Fördrar korta välfilade på vinter och längre på sommaren. Om jag inte tar hand om naglarna blir de fula och går sönder.

• Nytt Användarnamn

Har alltid lack på. Visst blir de missfärgade, men det syns ju inte...

Viktigt för att hålla dem "friska" , olja olja olja!

Pour some sugar on me...
Svar på tråden Hjälper eller stjälper nagellack?