• fluffmama

40-årsfirande resa?

Vi är 4 tjejer som varit vänner i ca 25 år. Vi har fyllt, eller fyller snart 40 år allihop och vi vill göra nån liten resa ihop för att fira detta. 
    Så nu vill jag ha alla tips ni kan komma på! 

Inga hutlösa priser eller för långt bort. Vi har alla familjer vi måste tänka på också Skrattande
    Våra egna förslag än så länge är en kryssning till tex Riga, Helsingfors osv.
    Weekend till Prag eller annan europeisk huvudstad. 
    Skulle vilja ha förslag på vad man kan göra i Sverige också.
    Vi gillar att ha kul och festar gärna loss nån kväll så förslag på sånt uppskattas Skål

Så ge oss era bästa tips så vi får en oförglömlig resa i goda vänners lag Cool Hjärta 

• Svar på tråden 40-årsfirande resa?
  • Stårschan

Om ni inte har varit till Prag så kan jag varmt rekommendera att ni åker dit. Det finns mycket att se och göra, och staden är både vacker och lättillgänglig. Prisnivån är inte heller fel!

• Duckan

Nu tycker vi sådär lika igen, Stårschan och jag. Prag är underbart! Varit där 2 ggr.

London är inte dumt heller med pubar och shopping. Nice besöker vi varje år.
    En helg i Sverige så är Göteborg mitt givna val.

• daimstrut

Rekommenderar Polen! Bo på femstjärnigt hotell och lyxa järnet för lite pengar. Krakow, Warsawa eller Gdansk är fina mysiga städer. Prag är också fint förstås.

• fluffmama

Tack för era svar ????

Prag har lockat länge så det kanske blir en tur dit då ?

Tips på ställen att besöka där?

• Carambolan

Tycker också att Prag är bra, eller kanske Budapest. De är ganska likvärdiga i mina ögon så ta den där ingen av er varit innan :)

• Duckan

Jag har inte varit i Prag på 8 år så mina tips är nog gamla. Något som alltid funkar är dock att äta på Pilsner Urquell-ställen, kött, kött, kött, om man gillar det. Prisvärt och gott.
    Vi åt på Ramseys ställe The Maze när vi var där sist, men det kanske inte finns kvar? Det var väldigt gott i alla fall.
    Puben Kozicka gillade vi starkt. Rolig tjeckisk musik och shottar av Becherovka.

• Stårschan
    fluffmama skrev 2016-11-03 10:32:17 följande:

Tack för era svar ????

Prag har lockat länge så det kanske blir en tur dit då ?

Tips på ställen att besöka där?

Det jag gillar med Prag är bland annat att det är så gott om levande musik överallt varje dag - allt från billiga operaföreställningar via klassiska konserter i vackra kyrkor, jazzklubbar i kvarteren bakom Tynkyrkan, gatumusikanter och allt möjligt. Vill man ha annan musik finns det säkert också.

Är ni ett fnittrigt tjejgäng så kanske ett besök på sexleksaksmuseet kan bli ett minne för livet. Lite mer seriösa turistmål är bland annat judiska kyrkogården och museet som hör till med gripande utställning om terrorn under andra världskriget.

Polen är förvisso också trevligt!
  • Stårschan
    Duckan skrev 2016-11-03 10:36:12 följande:

Jag har inte varit i Prag på 8 år så mina tips är nog gamla. Något som alltid funkar är dock att äta på Pilsner Urquell-ställen, kött, kött, kött, om man gillar det. Prisvärt och gott.
    Vi åt på Ramseys ställe The Maze när vi var där sist, men det kanske inte finns kvar? Det var väldigt gott i alla fall.
    Puben Kozicka gillade vi starkt. Rolig tjeckisk musik och shottar av Becherovka.

Becherovka är verkligen gott! Testade du citronvarianten också?
  • Duckan

Nej, det visste jag inte att det fanns Stårschan. Citron-varianten åker upp på önskelistan. (Har en kollega som är tjeck så jag kanske kan flörta lite där)

Svar på tråden 40-årsfirande resa?