• Minkin87

5 ÅRS VACCIN HJÄLP??

Min 5 åriga dotter fick sitt vaccin för 2 dagar sen och hela överarmen är svullen röd och hård hon klagar på smärta och är livrädd att nån ska komma åt henne är detta normalt? Har ringt vårdguiden vart på akuten igår och gick även till bvc och visa där hon vaccinerades och dom säger att dom inte sett nån sån reaktion förut men att jag ska ge smärtstillande bara... känner mig så orolig ändå nån som vart med om detta?

• Svar på tråden 5 ÅRS VACCIN HJÄLP??
  • Anonym (Bipacksedeln)
    Fru Ve skrev 2016-11-04 13:58:26 följande:

C-vitamin botar polio? Det dummaste jag har hört på länge! Såklart tråkigt om barnet får en reaktion med svullen arm men ändå är det ju absolut värt att de får sprutan.

Hur tänker du nu? Hur insatt och påläst är du? Med tanke på att du inte ens kollar upp möjligheten.
  • Fru Ve
    Anonym (Bipacksedeln) skrev 2016-11-04 14:47:29 följande:

Hur tänker du nu? Hur insatt och påläst är du? Med tanke på att du inte ens kollar upp möjligheten.

Hur påläst är DU? Jag är distriktssköterska så ganska påläst, ja.
  • Anonym (Bipacksedeln)

Tyvärr har inte ens läkarna många timmars föreläsning om just vaccin så inte ens DE är pålästa. Jag har läst på sen 2008 då mitt första barn föddes. Gått på diverse föreläsningar och ägnat hela veckor år att studera vaccinet från olika håll. Även varit i kontakt med de som fått skador

• Fru Ve
    Anonym (Bipacksedeln) skrev 2016-11-04 14:58:26 följande:

Tyvärr har inte ens läkarna många timmars föreläsning om just vaccin så inte ens DE är pålästa. Jag har läst på sen 2008 då mitt första barn föddes. Gått på diverse föreläsningar och ägnat hela veckor år att studera vaccinet från olika håll. Även varit i kontakt med de som fått skador

Vad är det för källor du har läst på från? Och vem höll i de föreläsningar du gått på? Jag respekterar att man tar beslutet att inte vaccinera om man har den övertygelsen men det är tröttsamt när det sprids falska saker på nätforum som detta. Detta med c-vitamin mot polio är jag faktiskt uppriktigt intresserad av att veta vart du fått det ifrån? Om det skulle vara sant varför använder man inte det istället då? Jag har aldrig sett någon sådan studie.
  • Fru Ve

Polio är ju en fruktansvärd sjukdom som gör att många får men för livet. Känner flera vuxna äldre som hade polio som barn och har svåra handikapp efter det. Ingenting jag vill utsätta mina barn för.

• Minkin87
    FruNyfiken skrev 2016-11-04 06:34:20 följande:

Hon använde armen, men inte fullt ut. Ville inte att vi skulle röra den, för då gjorde det ont.

Okej men idag har svullnaden gått ner på smal armen också och hon kan inte sträcka ut armen rakt den är böjd pga svullnaden känns som det blir värre inte bättre
  • Anonym (Bipacksedeln)
    Fru Ve skrev 2016-11-04 15:02:49 följande:

Vad är det för källor du har läst på från? Och vem höll i de föreläsningar du gått på? Jag respekterar att man tar beslutet att inte vaccinera om man har den övertygelsen men det är tröttsamt när det sprids falska saker på nätforum som detta. Detta med c-vitamin mot polio är jag faktiskt uppriktigt intresserad av att veta vart du fått det ifrån? Om det skulle vara sant varför använder man inte det istället då? Jag har aldrig sett någon sådan studie.

Finns massor av info orthomolecular.org/resources/omns/v09n16.shtml
  • Fru Ve
    Anonym (Bipacksedeln) skrev 2016-11-04 18:07:50 följande:
    Finns massor av info orthomolecular.org/resources/omns/v09n16.shtml
    OK, det är alltså någon typ av alternativmedicinsk sida? Scrollade bara runt lite snabbt. Du har rätt till din övertygelse men det är ingenting jag skulle ta källor från.
  • Anonym (Bipacksedeln)
    Fru Ve skrev 2016-11-04 18:53:25 följande:

OK, det är alltså någon typ av alternativmedicinsk sida? Scrollade bara runt lite snabbt. Du har rätt till din övertygelse men det är ingenting jag skulle ta källor från.

Alla får leva sin sanning som tur är. Finns mängder av andra sidor och kolla gärna stämningarna mot vaccinbolagen finns en del spännande grejer.
  • FruNyfiken
    Minkin87 skrev 2016-11-04 16:01:20 följande:
    Okej men idag har svullnaden gått ner på smal armen också och hon kan inte sträcka ut armen rakt den är böjd pga svullnaden känns som det blir värre inte bättre
    Om du tycker att det blir värre, tycker jag att du ska kontakta BVC! För oss blev det lite bättre varje dag tills det var borta.
  • modsey
    Anonym (Bipacksedeln) skrev 2016-11-03 21:22:23 följande:

Jag hoppas ni läser på bipacksedeln INNAN ni vaccinerar. Märkligt nog är de som vaccinerar minst pålästa. Jag har studerat vacciner rätt ingående nu och vaccinerar inte. Att armen är svullen är en av de minst tråkiga biverkningarna.

Som sagt jag är påläst och ser och tycker inte att de sjukdomarna är värre än plötsligt spädbarnsdöd och autism. Jag vet t.om en tjej där läkaren tillsist erkände att det var vaccinet som orsakade tjejens autism. I USA står det på bipacksedeln. Finns flera barn som dött av just vaccin men tittar vi på tex polio så går det att bota. De flesta blir för det första inte förlamade och bland dem som blir det blir de flesta friska. Dagens kost gör att vi klarar av det bättre. C-vitamin tex är effektivt att bota polio med. Så alla skrämselpropaganda stämmer inte. Vaccinföretagen som dessutom är stämda på miljardbelopp vill sälja.... snälla läs på och köp inte allt rakt av. Hur kan man lita på ett bolag som stämts på så mycket pengar. Jag skulle kunna skriva mycket mer men tänker inte lägga mer energi på denna diskussionen.
    My god! Måste vara skönt att ha aningen mer kunskap än barn och infektionsläkare, samt personal läkemedelsforskning ( ganska många års utbildning där)
     Du vet de vaccinerar sina egna barn....får man fråga vad du studerat och vad du arbetar med som kan mer än dem?
    Ps/ du har helt missat vad att forskning inte någonsin visat något samband mellan vaccin och autism.
  • Anonym (Bipacksedeln)
    modsey skrev 2016-11-05 14:05:59 följande:

My god! Måste vara skönt att ha aningen mer kunskap än barn och infektionsläkare, samt personal läkemedelsforskning ( ganska många års utbildning där)

Du vet de vaccinerar sina egna barn....får man fråga vad du studerat och vad du arbetar med som kan mer än dem?

Ps/ du har helt missat vad att forskning inte någonsin visat något samband mellan vaccin och autism.

Jag har aldrig påstått att jag kan mer än någon annan. Men tyvärr är det generellt så att föräldrar inte kollar ens på bipacksedeln. Det är det som oroar. De som väljer bort vaccin har bättre kunskap och har tagit del av kunskap från olika håll inte bara läkare som får pengar när de ger läkemedel.
  • modsey
    Anonym (Bipacksedeln) skrev 2016-11-05 15:11:51 följande:
    Jag har aldrig påstått att jag kan mer än någon annan. Men tyvärr är det generellt så att föräldrar inte kollar ens på bipacksedeln. Det är det som oroar. De som väljer bort vaccin har bättre kunskap och har tagit del av kunskap från olika håll inte bara läkare som får pengar när de ger läkemedel.
    fast det du kallar kunskap kallar jag och andra konspirationstrams.
    Ps/ läkare eller sjuksköterskor får INTE pengar av läkemedelsbranschen för att vaccinera.....
  • Sjömamma

Min dotter tog sitt femårsvaccin för några veckor sen. Hon klagade också på ont i armen i flera dagar. Den var inte svullen men jag tror hon sa att hon hade ont i säkert en vecka efter, att hon inte ville använda armen och att den kändes konstig. Men sen efter ca en vecka har jag inte hört något mer. Hon fick ingen feber eller nåt utan först ont efter kanske två dagar.

• Långbenopluto
    Anonym (Bipacksedeln) skrev 2016-11-04 20:48:43 följande:
    Alla får leva sin sanning som tur är. Finns mängder av andra sidor och kolla gärna stämningarna mot vaccinbolagen finns en del spännande grejer.
    Hoppas som sagt att du är lika kaxig i din "kunskap" när ditt barn ligger döende i mässlingen.
Svar på tråden 5 ÅRS VACCIN HJÄLP??