• Anonym (Ledsenochkännermigövergiven)

Min kille vill inte...

Hej! Hjälp mig vad ska jag/vi göra?

Jag och min kille har varit tillsammans i snart två år och har en son på 3 månader. Vi hade sex förut innan vi visste att jag väntade barn, kanske 2 ggr per månad. Vi blev gravida och under hela min graviditet fick jag inte ens något...ville HELA TIDEN men fetglöm...de gjorde ont. Ont att bli orörd? Jag minns senast vi låg..17 februari...vi är i november nu..jag har pratat med han otroligt många ggr om det, det blir ingen bättring. Vi säger att vi älskar varandra, ger kramar, puss när han åker till jobb o kommer hem. NO SEX! inte ett jävla skit. Jag är ledsen, känner mig otillräcklig. Vad gör jag för fel? Jag börjar bli mer o mer frustrerad o arg o börjar störa mig på han mer o mer!! Tack att jag fick en sådan fin son alltså. En helt underbar liten kille. Men jag vill ha sex? Jag saknar det. Jag menar, om en kille verkligen är attraherad av en tjej ligger man väl? Vad ska jag göra? Får så ont i magen och i hela kroppen av de här...

• Svar på tråden Min kille vill inte...
  • AnnaZL

Boka parterapi. Vill han inte ens prata om det är det inte mycket du kan göra. Du kan antingen lämna eller säga att ett år räcker för dig, nu kommer du att öppna upp förhållandet och börja ha sex med andra.

För folk med sexdrift är det tortyr att leva i påtvingat celibat med partners som inte vill ha sex med dem.

Dessutom verkan han strunta i att han blivit pappa, så du behöver honom ju inte ens praktiskt.

AnnaZL skrev 2016-11-04 05:38:58 följande:

Boka parterapi. Vill han inte ens prata om det är det inte mycket du kan göra. Du kan antingen lämna eller säga att ett år räcker för dig, nu kommer du att öppna upp förhållandet och börja ha sex med andra.

För folk med sexdrift är det tortyr att leva i påtvingat celibat med partners som inte vill ha sex med dem.

Dessutom verkan han strunta i att han blivit pappa, så du behöver honom ju inte ens praktiskt.

Jag kan inte göra något alls...mmm...de gör ont verkligen att man kanske då ska lämna...
  • ToyPeter
    Anonym (Ledsenochkännermigövergiven) skrev 2016-11-03 23:58:10 följande:
    Absolut inget alls! Onanerade endast bakom hans rygg...och nu efter sonen har jag inte gjort de alls, vill typ "spara" mig men jag orkar inte vänta! Fattar inte. Vad ska man göra? Vill ha sex nuuuuuu.....varje dag så tänker jag: ikväll kanske, åh nu då kanske....men NEJ!
    Varför vänder du dig inte till någon som vill ha dig då? Du kan ju knappast vara trogen mot någon som totalt ignorerar dig sexuellt!
  • Frågande man
    Anonym (Ledsenochkännermigövergiven) skrev 2016-11-04 05:20:34 följande:
    Äh visst är de hemskt? man bli så ledsen.o inte uppskattad....jag kanske inte är så fräsch o snygg eller så får jag helt enkelt acceptera att jag inte är attraktiv kanske i hans ögon. Jag kan ju säga själv att jag är absolut inte ful..
    Trodde inte det fans såna men längre, du måste ställa krav på honom att hjälper till med barn och hem. Annars kan du lika bra klara dig utan honom,verka inte va nån du behöver "spara dig till".
  • Anonym (Lämmel)
    Anonym (Ledsenochkännermigövergiven) skrev 2016-11-04 07:52:42 följande:
    Jag kan inte göra något alls...mmm...de gör ont verkligen att man kanske då ska lämna...

Lämna??...äh! Ta tag i det och prata igenom er situation och hur du och ni och din partner vill ha det i stället! Bebisar/små barn skriker ibland....gäller att härda ut och ha tålamod och hitta ett bra sätt som funkar.
  • Anonym (Benny Klimp)
    Anonym (Lämmel) skrev 2016-11-04 14:11:01 följande:

Lämna??...äh! Ta tag i det och prata igenom er situation och hur du och ni och din partner vill ha det i stället! Bebisar/små barn skriker ibland....gäller att härda ut och ha tålamod och hitta ett bra sätt som funkar.
    Problemet är ofta att det inte hjälper. Just minskad sexlust verkar vara det absolut svåraste att komma till rätta med, helt enkelt för att den "okåte" inte VILL ändra på sig för HAN/HON lider ju inte av det. Och just sex är något man inte får ställa krav på i ett förhållande (om man ska tro de flesta på FL). Du kan ha vilka knäppa krav som helst i ett förhållande men så fort du börjar sätta ultimatum som handlar om sex då är du helt fel ute, särskilt om du är man.

Den trista synen på sex idag verkar vara att det är underordnat ALLT i ett förhållande. "Sex är inte allt" tolkas gärna till att "sex är inget". Och om du försöker tala om att du önskar en förbättring i sexlivet är det DIG det är fel på. Om det inte passar får du hitta någon annan men räkna med att det kommer snackas om att du stack för du "inte fick knulla tillräckligt".

Till TS - ja, prata är ju första steget men om du inte får någon vidare respons och han bara försöker släta över det är jag rädd att det inte finns mycket att göra. Nyckeln till förändring är VILJA till förändring, något han inte verkar ha. Rynkar på näsan
  • bullen1984

Jag har satt som tumregel i mina förhållanden att när jag slutar vilja ha sex så är det dags att lämna, för då har mina känslor svalnat och jag har försökt att få tillbaka gnistan, men har den väl försvunnit så är den borta. 
    Jag kan fortfarande Älska personen jag är med, och trivas och tycka om, och vilja pussa och krama. men att tända är viktigt. Kan det vara så för honom? Att han inte fattat det än själv?
    Den relation jag är i nu är rekord för mig att fortfarande tända. 1,5 år. 

Tack för era svar o så. Jag ska tänka till här

. Kram / en tjej

• Mattsson1

Du måste verkligen ta tag i ditt liv. Man har bara ett liv. Du är värd så mkt mer.
    Du måste lämna honom. Mkt märta under inledningen som sedan släpper.

• Anonym (a)

Det här var ju en jätterolig tråd att läsa för den med låg sexlust. Han kan visst älska dig fortfarande, men om sexlusten är låg så är det svårt med sex, man får tvinga sig själv, vilket iaf jag aldrig gör då det känns som att jag tillåter ett övergrepp på mig själv.

Om sexlusten har funnits förut och inte nu så kan det ju vara att han behöver kolla upp vad det beror på, han kanske bara har blivit van med att inte ha sex efter att inte ha velat ha sex medan du var gravid (det finns folk som tycker det är konstigt).

Om det inte löser sig så är det nog bäst att gå isär, det är inte roligt för någon part att uppleva sånt där, den ena: frustrerad, sårad och den andra: pressad, frustrerad, irriterad (tillslut).

Men som sagt, ha ett samtal först, tala ut ordentligt.

• Butler

Du får nog va tydlig mot honom att du behöver närhet. Säg att du inte står ut och en sak är säker att en  kvinna som vill har inga problem att få någon ny man. Oftast är det ju vi killar som saknar närhet. Kul att höra att Du gillar närhet. 

• SMLPL

Många män (och kvinnor) tycker att det är jobbigt/osexigt att ha sex när kvinnan är gravid.

Men nu är det dags att prata ut om saken! Blyg? Har han varit blyg förut? Nä om ni inte kan prata med varandra så rekommenderar jag parterapi ( jag har gjort det och det får båda två att se saker från någon annans perspektiv)

Visa män måste man 'bossa' lite över för att de ska veta vad de ska göra vad gäller barn. Det du dock inte ska göra är att springa hem så fort han messar. Låt han ta sitt ansvar och skulle ungen skrika den timme som du är ute och promenerar så låt han göra det. Din karl måste hitta ett sätt som passar dom två.

Lycka till! ( Nybliven 3barns mamma med karl som höll avstånd hela graviditeten)

• Eena

Mina barns pappa förlorade också lusten under graviditeterna och några månader efter förlossningen. Men sen kom den tillbaka till normal nivå igen (sex några gånger i veckan). Så jag håller inte med om att det skulle vara kört

• Anonym (Porr)

Såg inte att detta tagits upp innan så jag vill nämna det, är själv i denna sits just nu. Tittar killen på porr och/eller onanerar regelbundet? Isåfall kan det ligga där litegrann.

Jag tog upp det med min kille (jag förespråkar onani och porrtittande) och han själv sa att han tror att sexlusten minskat pga hans onani och han har börjat läsa på om det.

Jag började läsa jag med och det är väldigt logiskt, just detta med att kroppens belöningssystem rubbas.

Det är kemiskt och hormonellt för vissa och även om en kille säger "men jag tycker mer om att ha sex med dig" så kan hans kemi ha en helt annan tanke vilket skapar problem.

Vi ger oss på detta nu och ska tackla problemet :)

Hoppas det löser sig för er!

Svar på tråden Min kille vill inte...