Växtvärk/utomkved? Missfall på g?
Är i v 5+6, andra graviditeten, och har sen igår kvälll haft ihållande smärta, långt nere i magen, och väldigt mycket Vid båda sidorna av magen. Inte molande. Mer hm, som om det kramar om något hårt där inne....
Imorse var det en liten brun slemmig flytning när jag torkade mig.
Åkte in till akuten men de ville inget kolla eller göra och sa åt mig att ringa gyn imorgon om jag fortfarande hade ont.
Åkte hem, haft liite brunt på papper men de två senaste toabesöken ingenting. Men fortfarande ihållande ont.
Kan tillägga att mannen och jag hade sex igår och i förra grav blödde jag mycket efter samlag men allt var bra då. Men inte ont då.
Googlade så klart som man gör och läst om de som upplevde mycket mer smärta vid andra grav och även ifall man födde första barnet med snitt. Jag fick göra utakut snitt med dottern för ca 5,5 år sen.
Är det fler som har upplevt sån här typ av smärta mer tydligt under andra grav och varit snittade? Hur länge höll det i sig då?
Eller är det utomkved? Förstått att det är i dessa veckorna som man kan börja få ont då ägget växer men inte i livmodern.
Är sååå orolig....