• Noname00

Trådar som inte hör hemma i kategorin sajten familjeliv.se

Varför är det så mycket trådar om annat i kategorin sajten familjeliv.se?
    Det är allt från relationer, till köksrenovering, vikt m.m.

Meningen med kategorin är att diskutera kring sidan familjeliv.se och inte en massa annat.

• Svar på tråden Trådar som inte hör hemma i kategorin sajten familjeliv.se
  • Virvlande89

Finns det ens moderatorer? Har läst att de ska finnas, men har aldrig sett till dem. Det förekommer ju några spamtrådar som aldrig blir borttagna till exempel.. Och flera trådar verkar vara placerade i fel kategori. Läste dock någonstans att folk hade problem att lägga trådar i rätt kategori ett tag. Kanske har det med det att göra?

• Forumvärd

Hej hej!

Vi finns och flyttar trådar med jämna mellanrum. Ser ni något som ligger fel får ni väldigt gärna anmäla så tar vi hand om det asap

• Monchichier
    Forumvärd skrev 2016-11-06 13:21:16 följande:

Hej hej!

Vi finns och flyttar trådar med jämna mellanrum. Ser ni något som ligger fel får ni väldigt gärna anmäla så tar vi hand om det asap

Jonellerhurtjena. Skulle jag anmäla alla trådar som låg fel skulle jag bli avstängd för att jag spammar.
  • Forumvärd
    Monchichier skrev 2016-11-06 13:29:53 följande:
    Jonellerhurtjena. Skulle jag anmäla alla trådar som låg fel skulle jag bli avstängd för att jag spammar.
    Nej då vi stänger inte av någon för det så länge anmälningen har ett syfte.
    Om någon anmäler inlägg på inlägg på pin kiv är det en annan femma.
    Så du får gärna anmäla! Så letar jag också på min kant efter felplacerade trådar.
  • Monchichier
    Forumvärd skrev 2016-11-06 13:53:37 följande:

Nej då vi stänger inte av någon för det så länge anmälningen har ett syfte.

Om någon anmäler inlägg på inlägg på pin kiv är det en annan femma.

Så du får gärna anmäla! Så letar jag också på min kant efter felplacerade trådar.

Så man får anmäla, men bara lite.
  • Forumvärd
    Monchichier skrev 2016-11-06 14:05:21 följande:
    Så man får anmäla, men bara lite.

Man får anmäla allt som man tror eller tycker bryter mot forumreglerna.
  • Monchichier
    Forumvärd skrev 2016-11-06 14:26:05 följande:

Man får anmäla allt som man tror eller tycker bryter mot forumreglerna.

Såklart att man får. Men inte utan att riskera att bli bannad.

Eftersom det finns så extremt mycket som ligger fel och bryter mot forumereglerna på annat sätt så skulle alla moderatorer slå bakut av allt jobb som skulle komma in.

Varför jobbar man inte förebyggande istället för att förlita sig på att forummedlemmar ska göra grovjobbet och anmäla innan någon agerar?
  • Forumvärd
    Monchichier skrev 2016-11-06 14:51:27 följande:
    Såklart att man får. Men inte utan att riskera att bli bannad.

Eftersom det finns så extremt mycket som ligger fel och bryter mot forumereglerna på annat sätt så skulle alla moderatorer slå bakut av allt jobb som skulle komma in.

Varför jobbar man inte förebyggande istället för att förlita sig på att forummedlemmar ska göra grovjobbet och anmäla innan någon agerar?
    Det jobbas förebyggande hela tiden men ibland så missas inlägg eller trådar som borde tas bort och då är det kanon om medlemmarna också anmäler om dem stöter på något som är tveksamt. Så fortsätt anmäla!
  • Monchichier
    Forumvärd skrev 2016-11-06 14:57:33 följande:

Det jobbas förebyggande hela tiden men ibland så missas inlägg eller trådar som borde tas bort och då är det kanon om medlemmarna också anmäler om dem stöter på något som är tveksamt. Så fortsätt anmäla!

Att trådar missas, kan det bero på att det finns 387st olika kategorier som frånvarande moderatorer ska hålla koll på?

Just i den här kategorin är det just i skrivandes stund 4st inlägg som inte skulle ha postats i den här kategorin, bara på förstasidan. Skulle en "snäll" (ja jag sätter det inom citationstecken eftersom jag antar att familjeliv skulle se det som tvärtom) medlem gå igenom alla kategorier och anmäla dessa trådar så handlar det om 1548st stycken anmälningar. Om man räknar på att det är fyra anmälningar per kategori då, vilket faktisk är ganska rimligt.

Skulle det då räknas som att man anmäler "på pin kiv"?
  • Träskvatten

och varför har jag så ohämmat roligt åt just denna tråd?
    EN anledning är att intet nytt under solen men det finns flera orsaker...

Svar på tråden Trådar som inte hör hemma i kategorin sajten familjeliv.se