fjanten skrev 2016-11-07 14:32:36 följande:
Det börjar bli lite tröttsamt att du ofta är i trådar (i känsliga rummet dessutom) och det enda du gör är trycker ner trådskaparen. Varför..?
Jag svarar i trådar jag finner intressanta. Den här tråden öppnade jag för att jag trodde mig kunna bidra med min egen upplevelse av ett missfall jag fick i samma vecka. När jag väl läst trådstartarens inlägg reagerade jag på något hon skrivit i det och förde fram det i ett inlägg som också var mitt svar på en annan persons fråga.
Jag håller med trådstartare när de skriver något jag håller med dem om, jag delger dem mina erfarenheter och erbjuder min hjälp i form av tankar, synpunkter och/eller råd när den möjligheten uppenbarar sig. När jag inte håller med trådstartaren i vad det nu må vara skriver jag det, och emellanåt reagerar jag på något och yttrar då min åsikt utan någon egentlig debattavsikt kring vad det vara månde.
Hur gör du när du skriver på forum? Du fjantar dig väl inte bara, antar jag.
Anonym (S) skrev 2016-11-07 14:38:50 följande:
Detta var ditt "svar" på varför du vill såra.
Du sårar alltså någon annan med flit, bara för att du själv eller någon annan blivit sårad av den personen? Du tycker alltså att vi ska gå runt och såra varandra bara för att en person började?
Nej, inte alls. Jag försökte, förgävas skulle det visa sig, använda "Majas" påpekande pedagogiskt och speglande, jag berättade nämligen att om ts skulle kunna känna sig sårad av mitt yttrande så skulle någon annan kunna känna sig sårad över hennes. Själv blir jag inte sårad av vad någon skriver till mig på ett forum, däremot jag kan finna något stötande och så var det alltså i det här fallet.
Anonym (Maja) skrev 2016-11-07 14:39:21 följande:
Nej, vi vet naturligtvis inte om din kommentar är sårande för Ts. Hon kanske inte bryr sej alls men med lite vanligt sunt förnuft är det inte svårt att anta att Ts med största sannolikhet tar illa upp av den. Den är en sån sak man inte säger till någon om man inte har ett syfte med det? Vad var ditt?
Jag skulle säga samma sak till någon som utanför den här elektroniska anslagstavlan yttrade sig på det sättet.
Jag har en mycket osentimental hållning till tidiga aborter. Jag är för fria aborter (även om jag tycker att vi i vårt land har för generösa abortgränser.) Men det innebär inte att jag tycker att det är något annat än absurt att uttrycka sig på det sätt som ts gjorde. Jag tycker det är lika stötande när någon använder ett numera etablerat begrepp som "änglabarn" för att beskriva ett foster de själva valt att abortera.