Barnvakt???
Hello!!.....
Jag är en singelmamma med tre barn. Dessa är: kille 16 år, kille 14 år och tjej 8 år.
Saken är den att jag behöver jobba kväll 1 dag i veckan. Jag vill att min äldsta son skall hämta sin lillasyster på fritids klockan 17, promenera hem. (ca 1 km, ej trafikerad väg) och se till att alla tre syskon får mat. (färdig att värma i micro) Jag kommer hem 21.00. Killarna är lugna och ansvarstagande båda två. Lilla tjejen är en kvick och stark liten krabat. Gör det hon ska i alla lägen och vållar inga som helst problem. Mitt x tycker inte att det är ok att de är ensamma fyra timmar. Vad tycker Ni?? Min äldsta son tar gärna åt sig denna aktivitet och har under ca 1 år redan hämtat på fritids otaliga gånger. Han umgås hela tiden med lillasyster, de spelar på hans dator tillsammans och har jättetrevligt! Lillasyster tycker att det är jättekul! Många gånger letar de fram en film att titta på tillsammans, eller så ligger hon i hans säng och tittar på Barnkanalen medans sonen sitter vid sin dator. Allt har varit frid och fröjd.
Pappan kan ej hjälpa till denna kväll pga arbete. Nu tycker dock pappan att detta inte är ok.. Han kan inte motivera varför.
Tänker jag helt galet här???
/arbetande mamma :)