• L1na89

    Utomkvedshavandeskap utan äggledare

    Hej!

    Någon här som haft ett utomkvedshavandeskap utan äggledare?

    I slutet av september gjordes en ET som nu troligtvis slutat i ett konstigt utomkveds.

    Min läkare tror nämligen att jag har ett utomkveds då mina hcg nivåer är alldeles för låga, är typ i v8, och hon kunde se att något satt i livmoderns vänstra hörn, eventuellt t.o.m. utanför livmodern Obestämd Då mina äggledare är bortopererade så kan det inte fastna något där.
    Jag har inte haft ont överhuvudtaget men hade en mensliknande blödning i v4 och alla symtom försvann efter det så trodde det var missfall men mina hormonnivåer fortsatte stiga, dock.
    ´Har inte haft några besvär över huvudtaget efter det.

    Väntar nu på remissvar från gynkliniken på Huddinge Karolinska för att reda ut hur vi ska få bort det Rynkar på näsan
    Är lite orolig för att jag måste opereras igen eller måste ta cellgift för att få bort det, vill ju inte skjuta upp nästa IVF försök ännu mera Gråter

    Någon som hört om något liknande och som vet hur det gick?

  • Svar på tråden Utomkvedshavandeskap utan äggledare
  • Anonym (anonymX)

    Hej,
    är just nu med om detsamma... Graviditeten hade satt sig i vänstra hörnet, där jag för 1,5 år sedan fick äggledaren bortopererad vid mitt första X. Sannolikheten att det händer är tydligen 1 på 10000.  Ska och mäta HCG nu i eftermiddag igen efter nästan en månads injektioner med Metotrexat (cellgift). De försöker i möjligaste mån undvika operation då det sitter på ett väldigt känsligt ställe som är svårt att operera utan att riskera stora blödningar tydligen. Mitt värde har sjunkit bra hittills, men det krävdes 2 enkeldoser med en veckas mellanrum samt nu en multidos på 4 injektioner varannan dag. Drygt att gå och vara rädd i en månad kan jag säga! Hoppas det går bra för dig!!! Jag kan som tröst säga att tydligen löste sig samtliga 3 fall av exakt denna typ av X som de hade på UMAS på ett år med Metotrexat, så det finns hopp, men det tar tid.

  • Anonym (anonymX)

    alltså alla de tre fall de hade på UMAS under ett års tid menar jag, inte att det tog ett år innan det löste sig

  • Lovisaa86

    Hej. Jag har råkat ut för exakt samma sak. Utomkvedshavandeskap utanför livmodern i muskeln vid hörnan av livmodern fast utanför.

    Orolig

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap utan äggledare