• 12345hopp

Finns det någon som vill förklara?

Hur tar man reda på vad man får för FP? Hur vet jag om jag har ett SGI?

Jag har sedan maj arbetat mellan 50 och 100 % men nu i slutet av november står jag utan arbete då jag på arbetet blev uppmuntrad av mina kollegor att söka graviditetspenning men när jag skulle söka beslutade min chef att strunta i att förlänga mitt kontrakt istället, hade ingenting att säga till om helt plötsligt och känner mig nu väldigt orolig över hur ekonomin kommer se ut när barnet kommit.

Skulle gått på HP 23 november, har BF den 23 januari så jag är alltså i vecka 30 imorgon. Jag pluggade hela vårterminen och har därför inte hunnit arbeta mer än dessa 6 månader som inte varit på heltid. Finns det nåt enkelt sätt att ta reda på vad jag får för FP?

Jag har börjat söka nya jobb som jag tror att jah kan klara av fram till BF, men har inga större förhoppningar om att bli anställd när jag bara har två månader innan jag går hem igen.

Hoppas någon kan ge mig nåt svar!

• Svar på tråden Finns det någon som vill förklara?
  • Anonym (Skyddadinsgi)

Vet att dom brukar räkna ut hur mycket man jobbat i snitt om man har jobbat oregelbundet men vet inte hur dom räknar ut det. Det är dock jätteviktigt att du skriver in dig på arbetsförmedlingen som arbetssökande samma dag som du slutar på ditt jobb, för att skydda din SGI så att du inte blir nollad. Dom är hårda med att man ska skriva in sig samma dag som man blir arbetslös.

Svar på tråden Finns det någon som vill förklara?