• BFjuni2017

Sökes: gravida i Örebro, första barnet. BF vår/sommar 2017

Hej! Är du/ni från Örebro eller någonstans i närheten och väntar ditt/ert första barn? Vore kul att följas åt under graviditeten och kanske också efteråt... :)

Jag och min sambo är båda 26 år, BF juni 2017 alltså snart i vecka 10 :)

• Svar på tråden Sökes: gravida i Örebro, första barnet. BF vår/sommar 2017
  • Otit

Hej!

Är 23 år från Örebro och vi väntar vårt första barn i början av februari :) så inte ett sommarbarn direkt.

• BFjuni2017
    Otit skrev 2016-11-07 18:39:42 följande:

Hej!

Är 23 år från Örebro och vi väntar vårt första barn i början av februari :) så inte ett sommarbarn direkt.

Spännande! Hur har graviditeten varit hittills? :)
  • Otit
    BFjuni2017 skrev 2016-11-07 20:36:36 följande:

Spännande! Hur har graviditeten varit hittills? :)

Har mått jättebra faktiskt! Just nu sover jag lite dåligt för att lilltjejen är så vild. Hon sparkar hela dagarna och hela nätterna. Hur mår du då? :)
  • BFjuni2017
    Otit skrev 2016-11-08 14:11:03 följande:

Har mått jättebra faktiskt! Just nu sover jag lite dåligt för att lilltjejen är så vild. Hon sparkar hela dagarna och hela nätterna. Hur mår du då? :)

Vad mysigt! Jag mår bättre och bättre :) vecka 10 imorgon. När upplevde du att magen börjar ta form? Gjorde ni kuben? :)
  • Otit
    BFjuni2017 skrev 2016-11-09 08:11:27 följande:

Vad mysigt! Jag mår bättre och bättre :) vecka 10 imorgon. När upplevde du att magen börjar ta form? Gjorde ni kuben? :)

Vad skönt! Men har du mått väldigt dåligt nu i början eller? Jag blev svullen om magen väldigt tidigt. Fick köpa mammabyxor i vecka 14 typ, kunde inte ha höga jeans som tryckte på magen. Men sen var det väl typ vecka 16,17 som det verkligen syntes att det var en bebismage. Innan det såg den mest svullen ut. Ja vi gjorde kub! Dels för att få veta sannolikheten, men också för att få göra ett ultraljud. Var så magiskt att se lillplutten för första gången. Ska ni göra kub? :)
  • BFjuni2017
    Otit skrev 2016-11-09 11:50:54 följande:
    Vad skönt! Men har du mått väldigt dåligt nu i början eller? Jag blev svullen om magen väldigt tidigt. Fick köpa mammabyxor i vecka 14 typ, kunde inte ha höga jeans som tryckte på magen. Men sen var det väl typ vecka 16,17 som det verkligen syntes att det var en bebismage. Innan det såg den mest svullen ut. Ja vi gjorde kub! Dels för att få veta sannolikheten, men också för att få göra ett ultraljud. Var så magiskt att se lillplutten för första gången. Ska ni göra kub? :)

Jag har inte spytt, men jag har varit otroligt trött och inte haft någon aptit över huvud taget. Öppna kylskåpet är en mardröm, glömmer fortfarande ibland att hålla andan innan jag gör det... 

Jag går in i vecka 10 imorgon och har en ordentligt svullen mage men som faktiskt har formen av en riktigt fin bebismage. Tajta byxor är jobbigt. 

Kuben ringde jag också bokade idag, och skulle få en tid i början på december. Jag hade hoppas på tidigare just för att vi är så sugna på ultraljudet och inte förrän det vill vi gå ut offentligt. Hur gjorde ni med den biten? Att berätta? :) Vi har berättat för de närmaste...

• jessi84

Hej alla.

Grattis till er första bebis :)

Själv väntar jag andra barnet.

Tänkte på lite med det om kub. Vi gjorde det med sonen och tänkt göra det nu också. Har varit inne och försökt boka en tid till det men deras system ligger nere. Skulle få en tid hemskickat efter 15/11 så får se när det blir.

Borde bli veckan innan Lucia eller samma vecka. Vill ju veta när vi ska gå.

De säger väl säkert samma om man ringer, att man får vänta på en tid.

• iisabeelle

Är ni nervösa inför kub? Jag vågade knappt tro på att det var något som fanns i magen innan kub så var himla underbart att då se en livlig liten bebis där inne.

Nu går jag bara och är nervös inför Rul som jag har nästa vecka!

Har ni tänkt ta/tagit reda på kön ?

• iisabeelle
    jessi84 skrev 2016-11-09 21:59:43 följande:

Hej alla.

Grattis till er första bebis :)

Själv väntar jag andra barnet.

Tänkte på lite med det om kub. Vi gjorde det med sonen och tänkt göra det nu också. Har varit inne och försökt boka en tid till det men deras system ligger nere. Skulle få en tid hemskickat efter 15/11 så får se när det blir.

Borde bli veckan innan Lucia eller samma vecka. Vill ju veta när vi ska gå.

De säger väl säkert samma om man ringer, att man får vänta på en tid.

Prova ring! Skulle också få en tid hemskickad men det var inga problem att boka via telefon :)
  • Otit
    iisabeelle skrev 2016-11-09 23:21:08 följande:

Är ni nervösa inför kub? Jag vågade knappt tro på att det var något som fanns i magen innan kub så var himla underbart att då se en livlig liten bebis där inne.

Nu går jag bara och är nervös inför Rul som jag har nästa vecka!

Har ni tänkt ta/tagit reda på kön ?

Jag var också såååå nervös inför kub. Tänkte alla möjliga hemska tankar. Mådde typ illa när vi satt i väntrummet. Så var en stor lättnad att se plutten! Vad spännande med rul. Jag var inte alls lika nervös då. Var mest nyfiken då vi hade bestämt oss för att ta reda på kön. Hur ska ni göra? :)
  • Otit
    BFjuni2017 skrev 2016-11-09 19:02:44 följande:

Jag har inte spytt, men jag har varit otroligt trött och inte haft någon aptit över huvud taget. Öppna kylskåpet är en mardröm, glömmer fortfarande ibland att hålla andan innan jag gör det... 

Jag går in i vecka 10 imorgon och har en ordentligt svullen mage men som faktiskt har formen av en riktigt fin bebismage. Tajta byxor är jobbigt. 

Kuben ringde jag också bokade idag, och skulle få en tid i början på december. Jag hade hoppas på tidigare just för att vi är så sugna på ultraljudet och inte förrän det vill vi gå ut offentligt. Hur gjorde ni med den biten? Att berätta? :) Vi har berättat för de närmaste...

Vad jobbigt att inte ha någon aptit :( skönt om det blivit bättre! Ja väntan på kub var lång... det var verkligen en evighet tills då. Hoppas ni får till det tidigare. Ja vi berättade för våra familjer och närmsta vännerna innan. Men berättade inte på jobbet eller så förrän efteråt :) har ni funderat på att ta reda på kön sen?
  • iisabeelle
    Otit skrev 2016-11-10 06:52:41 följande:

Jag var också såååå nervös inför kub. Tänkte alla möjliga hemska tankar. Mådde typ illa när vi satt i väntrummet. Så var en stor lättnad att se plutten! Vad spännande med rul. Jag var inte alls lika nervös då. Var mest nyfiken då vi hade bestämt oss för att ta reda på kön. Hur ska ni göra? :)

Ja vi kommer ta redan på kön är alldeles för nyfiken för att vänta till april :) så hoppas verkligen de kan se vad det är för någon som ligget där inne
  • Otit
    BFjuni2017 skrev 2016-12-02 18:37:56 följande:

Kuben gjord! Allt bra. Är så lycklig nu <3

Åh vad härligt!!! :)
  • kemp

Väntar första barnet i slutet på maj. Jag och min sambo är 26 år och bor i Örebro. Vore kul att träffas o gå promenader och så :)

• Otit
    kemp skrev 2017-04-27 21:33:02 följande:

Väntar första barnet i slutet på maj. Jag och min sambo är 26 år och bor i Örebro. Vore kul att träffas o gå promenader och så :)

Vad roligt! Vår tjej är 2,5 månad nu. Herregud vad tiden går fort alltså. Men hör av dig när er bebis kommit och när du känner dig redo och vill gå promenad :)
  • BFjuni2017
    kemp skrev 2017-04-27 21:33:02 följande:

Vi väntar också första barnet, är i vecka 34 nu. Ni då? :)
Svar på tråden Sökes: gravida i Örebro, första barnet. BF vår/sommar 2017