• efterfest

Vad har jag för kök?

Hej. Köpte en ny bostad för två år sedan, och är eventuellt sugen på att byta ut mina köksluckor. Men jag vet inte vart köket kommer ifrån?! Har försökt kollat i alla papper från köpet men hittar ingenting om det.

Finns det nån som eventuellt har nåt tips på hur man ser det?? :)

Bor i Norge, är selveier för er som vet, och vet inte heller vem i så fall man ska vända sig till.

• Svar på tråden Vad har jag för kök?
  • Bibbidi

Fast spelar det någon roll? Det är ju bara köksluckor. Så länge du hittar några i rätt storlek, med "skruvgrejerna" på samma ställe (fast det kan man ju borra nya hål för) så borde märket inte spelar någon roll? Bara en fundering

Life is not a fairy tale. If you lose your shoe at midnight, you're drunk.
  • Bibbidi

Är köket annars ganska nytt? Kontakta förra ägarna och fråga.

• Bubbel85

Vad spelar det för roll så länge måtten stämmer på de nya skåpluckorna? När vi bytte köket hittade vi några klistermärken med märket inne i några stommar, har du kikat med ficklampa inne i alla skåp? :)

• efterfest

Tack för snabba svar. Ja det var ju smart. Trodde man behövde samma/att det var svårt att hitta exakta mått på själva luckorna eftersom dom ser så olika ut. Men då får jag bara mäta mellan fästena då och gå ut på jakt :)

• Bibbidi
    efterfest skrev 2016-11-09 20:46:07 följande:

Tack för snabba svar. Ja det var ju smart. Trodde man behövde samma/att det var svårt att hitta exakta mått på själva luckorna eftersom dom ser så olika ut. Men då får jag bara mäta mellan fästena då och gå ut på jakt :)

Jappjapp. Bara skruva loss de gamla och skruva dit de nya. :)))
Svar på tråden Vad har jag för kök?