• plutten2012

Babyzen YOYO som handbagage på TUI?

Vi ska resa till Teneriffa över nyår med TUI (tidigare Fritidsresor). Min tanke är att vi då ska ta med Babyzen YOYO+ som handbagage ombord på flyget och min undran är om någon har erfarenhet av detta?
    Vi landar sent på hemressan så min förhoppning är att minstingen då sover så vi kan lägga över henne i vagnen direkt vid gaten och sen ha henne sovandes i vagnen när vi hämtar bagage samt tar oss till bilen...

Tack på förhand!

• Svar på tråden Babyzen YOYO som handbagage på TUI?
  • Sommar15

Såvida inte Tui har några speciella regler för handbagagemått så går yoyons mått enligt internationell standard för handbagage! Kolla antalet kollin med dem (kan vara ett handbagage per person och vagn räknas som ett och barn får inte alltid ha handbagage)

Har rest mycket med yoyon som handbagage men dock aldrig charter. Funkar alltid superbra men kan vara bra att ha med förvaringspåsen till den för att kunna lägga vagnen däri och "bevisa" att den verkligen kan bli så liten som den blir. Inte alla som tror att den går att fälla ihop så mycket :)

• Ramborg

Vi åkte charter till Gran Canaria och det var inga problem att ha Yoyon som handbagage. Minns inte vilken firma, nog inte Tui.

42.
Svar på tråden Babyzen YOYO som handbagage på TUI?