• pewwelin

Känns overkligt jag snart ska föda

Jag och min man väntar första barnet, med bf i krokarna. Har haft en otroligt bra graviditet utan några större krämpor, kan fortfarande sova bra osv.

Tycker det känns helt overkligt att förlossningen kan starta när som helst nu, förstår knappt att jag är gravid. Barnet är planerat och efterlängtat, men ändå känns allt så overkligt. Finns det fler som känner igen sig?

• Svar på tråden Känns overkligt jag snart ska föda
  • Anonym (Jo)

Jag känner likadant, är i vecka 39 och har bf om 13 dgr. Jag är lite nervös inför förlossningen och har därför inte tänkt så mkt på den. Jag har inte bråttom med att det ska gå igång

• Anonym (Me2)

Har 2 dagar till bf med 3an och känner likadant. Ena stunden känner jag mig redo och längtar, andra känns det overkligt och lite läskigt.

Då har jag ändå gått igenom det 2 gånger men kroppen glömmer verkligen och denna gång är jag även nervös för att barnvakt ska hinna hit, om det ska vara lika intensivt som förra osv.

Har gått över med båda första två så gör väl det nu också. Men har så svårt att föreställa mig människan som ligger där inne. Har nog inte haft lika mycket tid att tänka på bebisen nu när jag redan har två.

• Jag är bara jag

Japp. Tyvärr mått extremt dåligt hela tiden i princip och ständigt varit orolig för att barnet ska dö så har aldrig tänkt tanken att vi kan få barn ö.h.t-och dessutom när som helst! Kommer bli en chock om vi verkligen får det!

• pewwelin
    Anonym (Jo) skrev 2016-11-12 23:44:55 följande:

Jag känner likadant, är i vecka 39 och har bf om 13 dgr. Jag är lite nervös inför förlossningen och har därför inte tänkt så mkt på den. Jag har inte bråttom med att det ska gå igång

Är det första för dig också? Nä och man har ju ändå i bakhuvudet det kan ske när som helst efter 38 fulla. Här känns det som mannen väntar å är mer ivrig än mig. Älskar krabaten i magen, men har så svårt att förstå att han ska ut och det ska bli mitt barn.
  • pewwelin
    Anonym (Me2) skrev 2016-11-13 09:03:44 följande:

Har 2 dagar till bf med 3an och känner likadant. Ena stunden känner jag mig redo och längtar, andra känns det overkligt och lite läskigt.

Då har jag ändå gått igenom det 2 gånger men kroppen glömmer verkligen och denna gång är jag även nervös för att barnvakt ska hinna hit, om det ska vara lika intensivt som förra osv.

Har gått över med båda första två så gör väl det nu också. Men har så svårt att föreställa mig människan som ligger där inne. Har nog inte haft lika mycket tid att tänka på bebisen nu när jag redan har två.

Känns "skönt" att veta fler känner som mig även fast man redan fött barn. Har dina förra förlossningar gått bra?
  • pewwelin
    Jag är bara jag skrev 2016-11-13 13:39:17 följande:

Japp. Tyvärr mått extremt dåligt hela tiden i princip och ständigt varit orolig för att barnet ska dö så har aldrig tänkt tanken att vi kan få barn ö.h.t-och dessutom när som helst! Kommer bli en chock om vi verkligen får det!

Åh ja lite sådär har jag också tänkt, eller om han föds sjuk eller så. Hade även ett ma precis innan denna graviditet, så då var man ju extra nojig. Är du orolig för förlossningen nånting?
  • Anonym (Jo)
    pewwelin skrev 2016-11-13 18:24:51 följande:

Är det första för dig också? Nä och man har ju ändå i bakhuvudet det kan ske när som helst efter 38 fulla. Här känns det som mannen väntar å är mer ivrig än mig. Älskar krabaten i magen, men har så svårt att förstå att han ska ut och det ska bli mitt barn.

Ja det är vårt första barn. Det känns så overkligt alltihop att jag nästan förtränger att det är dags snart. Jag har tex ingen helkroppsspegel hemma så jag blir chockad de få gångerna jag ser hur stor jag är :O kan liksom inte få in att han snart är här, att han kan komma närsom
  • amalie79
    pewwelin skrev 2016-11-12 23:16:58 följande:

Jag och min man väntar första barnet, med bf i krokarna. Har haft en otroligt bra graviditet utan några större krämpor, kan fortfarande sova bra osv.

Tycker det känns helt overkligt att förlossningen kan starta när som helst nu, förstår knappt att jag är gravid. Barnet är planerat och efterlängtat, men ändå känns allt så overkligt. Finns det fler som känner igen sig?

Gud ja, så kände jag med. Två dagar innan sonen föddes funderade jag på att ringa chefen och gå in och jobba. Fanns inte på kartan att han skulle dyka upp 8 dagar innan bf heller.
  • pewwelin
    amalie79 skrev 2016-11-13 20:57:04 följande:

Gud ja, så kände jag med. Två dagar innan sonen föddes funderade jag på att ringa chefen och gå in och jobba. Fanns inte på kartan att han skulle dyka upp 8 dagar innan bf heller.

Haha den tanken har slagit mig å, om jah inte ska gå iväg å jobba :p. Vart det som en chock för dig när förlossningen startade då, eller blir det mer verkligt då kanske?
  • pewwelin
    Anonym (Jo) skrev 2016-11-13 20:42:23 följande:

Ja det är vårt första barn. Det känns så overkligt alltihop att jag nästan förtränger att det är dags snart. Jag har tex ingen helkroppsspegel hemma så jag blir chockad de få gångerna jag ser hur stor jag är :O kan liksom inte få in att han snart är här, att han kan komma närsom

Nej å frågan är vad ska man göra för att förstå? Eller så kommer det naturligt när väl förlossningen börjar. Själv är jag på bf +1
  • HJohannesson

Jag fick barn för några månader sedan. Jag fattar fortfarande inte jag jag gjort resan gravid-förlossning.
    Jag kan knappt fatta att jag har ett barn.

Det är så stort att ta in :)
    Jag börjar vänja mig vid tanken nu! Älskar mitt barn otroligt mycket och har gjort från första stund!

Förlossning är på många sätt den bästa dagen i ens liv. Du får bevisa hur otroligt stark du är och du får världens bästa belöningen

Lycka till alla gravida!

• amalie79
    pewwelin skrev 2016-11-13 21:53:11 följande:

Haha den tanken har slagit mig å, om jah inte ska gå iväg å jobba :p. Vart det som en chock för dig när förlossningen startade då, eller blir det mer verkligt då kanske?

Ja, det var en chock. Tom min bm hade sagt att hon inte ens trodde vårt bokade besök 19/1 skulle bli det sista! Och så kom han! Det startade med vattenavgång också- händer typ aaaaaldrig fick jag höra... Satt på huk i köket och det bara plaskade :D

Nej det var egentligen inte mer verkligt då. Inte ens när han var ute. Det tog ett tag att landa. Ibland känns det fortfarande så, fast han snart är ett år. Men nu är det mer men guuuud är den där lille fete glade söte gossen MIN? Har JAG varit med och gjort något så perfekt? :D
  • Anonym (Me2)
    pewwelin skrev 2016-11-13 18:26:08 följande:

Känns "skönt" att veta fler känner som mig även fast man redan fött barn. Har dina förra förlossningar gått bra?

Ja med tanke på det viktiga är att barnet mår bra har båda förlossningar gått perfekt egentligen. Inga bestående men för mig heller efter så kunde ju inte önskat mer egentligen även om jag gärna sluppit smärtan.

Fick en så ond värk igår och tänkte nu händer det! Men nej :( bf imorgon..
  • Jag är bara jag
    pewwelin skrev 2016-11-13 18:28:20 följande:
    Åh ja lite sådär har jag också tänkt, eller om han föds sjuk eller så. Hade även ett ma precis innan denna graviditet, så då var man ju extra nojig. Är du orolig för förlossningen nånting?
    Sjukt barn kan jag ta, men ett dött efter 10 år och 4 missfall- nä. Om det blir vanlig förlossning är jag inte alls orolig, men jag ska sättas igång och det brukar sluta med snitt vilket jag är extremt rädd för!
Svar på tråden Känns overkligt jag snart ska föda