• Anonym (Ts)

Kycklingfärs fajitas piroger, tips..?

Har överbliven kycklingfärs som är kryddad med fajitaskryddning. Blev så sugen på piroger men skulle vilja blanda färsen med något.

Funkar det med champinjoner och lite vitlöksost, typ créme bonjour? Min sambo gillar typ inga grönsaker förutom svamp och purjolök och inte tomatsås så är lite begränsad.

• Svar på tråden Kycklingfärs fajitas piroger, tips..?
  • Anonym (Ts)

Tänkte dessutom köpa färdig deg, blir det för flottigt med fryst smördeg? Ska jag köpa färdig pizzadeg istället?

• Carambolan

Om du vill göra dem lite matigare kan du blanda med ris eller linser. Inte för mycket, men lite för att dryga ut. Rivna morötter är också ett bra alternativ om det går hem hos maken. Ett alternativ för att såsa till dem kan vara sån där creme fraiche med smak av paprika och chili.

Både smördeg och pizzadeg funkar bra tycker jag!

• Anonym (Ts)
    Carambolan skrev 2016-11-13 09:18:33 följande:

Om du vill göra dem lite matigare kan du blanda med ris eller linser. Inte för mycket, men lite för att dryga ut. Rivna morötter är också ett bra alternativ om det går hem hos maken. Ett alternativ för att såsa till dem kan vara sån där creme fraiche med smak av paprika och chili.

Både smördeg och pizzadeg funkar bra tycker jag!

Tack för tips!! Köpte créme bonjour med tacosmak och ska lyda ditt råd med morötterna. Hackar nog ner lite gul lök och champinjoner också? Spännande... första gången jag gör piroger :)
Svar på tråden Kycklingfärs fajitas piroger, tips..?