• Android123

Hallon (mobil operatören) - Någon som testat?

Ingen aning om det här är rätt plats för frågan men undrar om någon här använder Hallon operatören i sin mobil? Vad är era upplevelser med de? Bra eller dålig täckning (vilken del av landet bor ni i? Sen kan det vara skillnad beroende på om man är i stan, skogen eller på landet), hur är deras kundservice? Allmän kvalité jämfört med andra operatörer ni har haft?
    Idag använder jag Comviqs fastpris 7GB för 195kr/mån (studentpris som jag skaffade när jag gick gymnasiet ifall någon undrar!)

• Svar på tråden Hallon (mobil operatören) - Någon som testat?
  • Tigerhonan
    Android123 skrev 2016-11-13 20:06:03 följande:

Oj låter inte bra alls! Säkert att det inte berodde på mobilen du använde?

Ja helt säker. Haft hallon två gånger och varit samma gång båda gångerna med olika telefoner. Första gånger jag hade hallon var 2013-2014 och andra gången 2015-2016 (bytte i början av året). Bytt mobil flera gånger under båda gångerna men ingen skillnad. Inte ofta det hände men ibland var det viktiga sms som inte kom fram.
  • Android123
    Tigerhonan skrev 2016-11-13 20:37:44 följande:
    Ja helt säker. Haft hallon två gånger och varit samma gång båda gångerna med olika telefoner. Första gånger jag hade hallon var 2013-2014 och andra gången 2015-2016 (bytte i början av året). Bytt mobil flera gånger under båda gångerna men ingen skillnad. Inte ofta det hände men ibland var det viktiga sms som inte kom fram.
    Ok, nä då vet jag inte om jag vill ha hallon längre haha
  • Noname00
    Android123 skrev 2016-11-13 20:10:59 följande:
    Ok tack för hjälpen. Har haft Comviq i  +3 år och deras service har jag upplevt som usel. T.ex så skickade de fel faktura varje månad första 4-5månaderna med samma fel varje gång så till slut blev jag förbannad och uttryckte det i ett mejl till de, men då svarar de inte eller lägger på chatten(om vi chattar istället)! Som att nollorna på Comviq har ett "safe-space" och rädda för att man ska såra deras delikata känslor när de gör ett dåligt jobb så de stänger av kontakten tills man hör av sig igen. Lite patetiskt tycker jag :)
    Vad var felet?
  • Virvlande89

Jag har hallon (bytte från 3) nu och har inte haft några problem alls. Har jättebra täckning hos mina föräldrar långt ute på landet (de har också hallon nu). Jätteskönt att kunna byta paket när man vill om man vill ha ett billigare eller ett med mer surf. Jag skulle rekommendera de och har inte upplevt de problem som andra har gjort. Att det är ett dotterbolag till tre stör mig inte det minsta, varför skulle det göra det?

• Android123
    Noname00 skrev 2016-11-13 21:08:38 följande:
    Vad var felet?
    Jag valde mejl faktura men de fakturerade mig för pappers/postfaktura (och jag fick inget papper ens! Kanske första månaden bara men sen slutade det men samtidigt betalade la de till den på fakturan) Varje månad ringde jag de för att justera detta. Minns jag rätt så kostade det ca 40kr extra med papersfaktura
  • Android123
    Virvlande89 skrev 2016-11-13 21:08:59 följande:

Jag har hallon (bytte från 3) nu och har inte haft några problem alls. Har jättebra täckning hos mina föräldrar långt ute på landet (de har också hallon nu). Jätteskönt att kunna byta paket när man vill om man vill ha ett billigare eller ett med mer surf. Jag skulle rekommendera de och har inte upplevt de problem som andra har gjort. Att det är ett dotterbolag till tre stör mig inte det minsta, varför skulle det göra det?

Efter att ha kollat runt p på nätet så verkar många ha en sur smak i munnen av 3's nät. De verkar ha sämre än Telia, Tele2 och Telenor m.sweclockers.com/forum/trad/1446249-nagon-som-har-testat-vimla

Jag läser på om Vimla's 2GB abonnemang med 60samtal & 600 SMS/MMS för 100kr (50kr första 3mån kanske + eventuell avgift första månaden för att behålla sitt nr och starta abonnemanget. Tänker fråga först)
  • Android123

...sen låter tydligen Vimla användarna behålla sin oanvända surf, samtal &sms/mms till nästa månaderna
  • Noname00
    Android123 skrev 2016-11-13 21:47:00 följande:
    ...sen låter tydligen Vimla användarna behålla sin oanvända surf, samtal &sms/mms till nästa månaderna
    Det är något som de kommit med nu på senare tid, otroligt bra speciellt när man inte förbrukar allt.
    Vimla kommer få kunder på det, fler operatörer borde ta efter det kostar dem inget kunden har ju redan betalt för datan man sparar.
  • Noname00

Du kommer inte märka någon skillnad varken bättre eller sämre då hallon är samma sak som tre du ringer i samma nät.
  • Meus Veritas
    Android123 skrev 2016-11-13 21:47:00 följande:
    Fast behålla surfen till nästa månad får man hos halebop oxå :)
  • Android123
    Meus Veritas skrev 2016-11-13 22:59:50 följande:
    Jusste :) Halebop och vimlas små abonnemang är väldigt lika men att vimla ger 100fler sms och 10 fler samtal plus 1gb mer
  • Twilight

Jag har hallon, efter att ha haft tre i 11 år.
    Jag bor i södra norrland (högre upp än Gävle) och här är det då kanonbra täckning med tre/hallon, aldrig haft några problem.
    Flera ställen där jag har mottagning men inte de med Telia/Halebop.

Inga problem med sms eller samtal som inte kommer fram heller.

• Noname00
    Meus Veritas skrev 2016-11-13 22:59:50 följande:
    Skillnaden mellan halebop och vimla är att hos halebop kan man maximalt spara lika mycket mobilsurf som man har varje månad dvs har man 2 gig kan man max spara 2 gig, hos vimla kan man ackumulera mer.
Svar på tråden Hallon (mobil operatören) - Någon som testat?