• drömmer om ett barn

Lågt sittande moderkaka i vecka 32

Finns det någon som haft en lågt sittande (ej föreliggande) moderkaka vid ultraljudet kring vecka 32, men att det såg bättre ut under en senare kontroll och att det gick att föda vaginalt ändå?

• Svar på tråden Lågt sittande moderkaka i vecka 32
  • basio

Min var förvisso föreliggande i v32, men vi gjorde ett nytt ul i v35 och då hade den flyttat sig tillräckligt. Sonen föddes vaginalt i v36+4, helt naturligt och allt gick jättebra. Han är en fullt frisk elvaåring nu. Hoppas allt går bra för dig!

• drömmer om ett barn
    basio skrev 2016-11-16 19:07:08 följande:

Min var förvisso föreliggande i v32, men vi gjorde ett nytt ul i v35 och då hade den flyttat sig tillräckligt. Sonen föddes vaginalt i v36+4, helt naturligt och allt gick jättebra. Han är en fullt frisk elvaåring nu. Hoppas allt går bra för dig!

Vad härligt att höra att det fick bra för dig, nu fick jag lite hopp! :) Tack snälla för att du delade med dig.
  • Bäbibäbi

Hej går igenom samma sak som du. Vad sa de på ul? Blir det planerat kejsarsnitt?? Jag e typ livrädd.

• drömmer om ett barn
    Bäbibäbi skrev 2016-11-21 13:28:54 följande:

Hej går igenom samma sak som du. Vad sa de på ul? Blir det planerat kejsarsnitt?? Jag e typ livrädd.

Hej! På UL i vecka 32 sa läkaren att moderkakan låg 1 cm ifrån modermunnen och att de vill att den är minst 2 cm ifrån, så det blir ett nytt UL i vecka 36 för att se hur det ser ut då. Hur såg det ut för dig och vilken vecka är du i nu?
  • Bäbibäbi

Hej och tack för svar!! Ska på mer utförligt ultraljud på nytt på torsdag, är i vecka 32+2. Jag återkommer efter det. :S

• drömmer om ett barn
    Bäbibäbi skrev 2016-11-22 09:25:14 följande:

Hej och tack för svar!! Ska på mer utförligt ultraljud på nytt på torsdag, är i vecka 32+2. Jag återkommer efter det. :S

Gör gärna det, jag håller tummarna och hoppas på ett positivt besked :)
  • Bäbibäbi

Hej! Nu är det definitivt. Den kommer inte flytta upp sig den täcker modermunnen. Så nu ska det planeras för kejsarsnitt. Hur går det för dig.?

• drömmer om ett barn
    Bäbibäbi skrev 2016-11-25 16:55:54 följande:

Hej! Nu är det definitivt. Den kommer inte flytta upp sig den täcker modermunnen. Så nu ska det planeras för kejsarsnitt. Hur går det för dig.?

Hej! Vad synd.. hur känner du inför kejsarsnitt? Nästa UL är den 7/12 så för oss dröjer det ännu ett tag innan vi får veta hur det blir.
Svar på tråden Lågt sittande moderkaka i vecka 32