• Anonym (Ts)

Packad! Lasagneplattor!!?

Kan man koka vanliga lasagneplattor till pasta?? Vill äta med riven ost. Nej jag har ingen annat... tomatpuré

• Svar på tråden Packad! Lasagneplattor!!?
  • Carambolan

Ja självklart, det är bara en annan pastaform.

• Anonym (Ts)

Känns som det blir fel

• Aniiee

Tycker inte du ska ägna dig åt något varmare än ljummet kranvatten om du är packad. Det kan gå illa.

Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
  • Carambolan
    Anonym (Ts) skrev 2016-11-15 00:24:27 följande:

Känns som det blir fel

Blötlägg dem en stund då så att de blir mjuka så kan du skära dem i smala remsor innan du kokar. Om du ska vara kinkig...
  • Anonym (Basker-Ville's katt)

Koka? Jag brukar skölja mina plattor under rinnande vatten.

Till efterrätt brukar det bli isglass direkt ur frysfacket. Har ni märkt vad mycket isglass det blir om man lämnar frysfacket öppet några timmar och sedan stänger igen det ett tag? Fastnar ibland på kanten, men det är bara att hacka loss (och strössla gärna lite socker på - blir jättegott!)

Märkte dock att det inte var så gott att blanda handspriten som finns på toaletten på universitetet med saft. Trodde det skulle bli nästan som rödvin... :( Ska prova att hälla i lite jäst så kanske det smakar bättre till helgen. :)

• Anonym (Ts)
    Anonym (Basker-Ville's katt) skrev 2016-11-15 00:41:38 följande:

Koka? Jag brukar skölja mina plattor under rinnande vatten.

Till efterrätt brukar det bli isglass direkt ur frysfacket. Har ni märkt vad mycket isglass det blir om man lämnar frysfacket öppet några timmar och sedan stänger igen det ett tag? Fastnar ibland på kanten, men det är bara att hacka loss (och strössla gärna lite socker på - blir jättegott!)

Märkte dock att det inte var så gott att blanda handspriten som finns på toaletten på universitetet med saft. Trodde det skulle bli nästan som rödvin... :( Ska prova att hälla i lite jäst så kanske det smakar bättre till helgen. :)

Nja jag har för en gångs skull druckit mig full. Ute dessutom!! Så vill koka mina plattor mm
  • Anonym (Ts)
    Aniiee skrev 2016-11-15 00:35:19 följande:

Tycker inte du ska ägna dig åt något varmare än ljummet kranvatten om du är packad. Det kan gå illa.

Jag kan nog koka!
  • Anonym (doss)

Hade en kompis som också kom hem packad och var hungrig. Han skulle koka ägg och det gjorde han...såpass att de kokade torrt och exploderade, du anar inte hur det luktade....

• Anonym (Ts)
    Anonym (doss) skrev 2016-11-15 01:10:05 följande:

Hade en kompis som också kom hem packad och var hungrig. Han skulle koka ägg och det gjorde han...såpass att de kokade torrt och exploderade, du anar inte hur det luktade....

Hehe nu ska jag ju inte koka ägg dock. Så hade du ett tips eller vad?

Fan att jag inte ens har ketchup eller parmesan.

Har tryffelolja. Faaaan
Svar på tråden Packad! Lasagneplattor!!?