• Timmerman

Sambons barn uppfostran

Hej jag är en man utan egna barn.

Nu har min sambo flyttat till mitt hus med 2 av sina barn dotter 15 son 21 båda studerar .

Min sambo skulle gå över lik för dina barn fullt förståligt MEN hon har dessutom svårt att se den bortskämda attityd hennes barn ligger inne med .

Dottern 15 har jag bra kontakt med och vi tar diskussioner bra .

Men min sambo är väldigt konflikträdd med sina barn .

Sonen är värst , mitt o ditt existerar inte såvida det inte gäller hans saker förstås .

Jag stör mig väldigt mycket på detta som min sambo tycker är ingenting.

Han är arrogant och hjälper inte till annat än de som man säger till om , inget eget tänk .

Han dricker vår alkohol , använder våra kläder , cyklar etc utan en tanke på att det är någon annans .

Min sambo är van och tycker jag ska ta diskussionen med honom eftersom jag stör mig på han .

Är det jag dom ska det ?

Eller borde hon tala med sin son om vad som e rätt o fel ?

• Svar på tråden Sambons barn uppfostran
  • sextiotalist

Om han tar dina saker, så säg ifrån, alkoholen får ni kanske låsa in. Du får låsa din cykel. Dvs du har all rätt att  säga ifrån när det gäller dina saker.
    Vill han inte betala för sig, så får din sambo bära större kostnader.
    Du kan inte hindra henne från att skämma bort eller curla sina barn, men du kan, utan att du är elak eller dum, tala om för henne genom ord och handling att du inte är med på detta.

• Maddi

Säg till sonen att dom saker som i grunden är dina måste han fråga om fan får låna. Om han fortfarande inte gör de får du låsa in sakerna eller ha ett rum där dom inte får vara.

Svar på tråden Sambons barn uppfostran