• Tihi

Kör du virusskydd på iPad/iPhone?

Är det någon här som kör virusskydd på sin iPad eller iPhone? Vilket program kör du i så fall? Stämmer det fortfarande att det är så gott som omöjligt att få virus på sin iPad/iPhone?

• Svar på tråden Kör du virusskydd på iPad/iPhone?
  • Carambolan

Nej, det gör jag inte. Sen tankar jag inte ner suspekta appar eller filer heller.

• Tihi
    Carambolan skrev 2016-11-15 16:46:50 följande:
    Nej, det gör jag inte. Sen tankar jag inte ner suspekta appar eller filer heller.
    Det gör inte jag heller men man kan ju inte vara nog försiktig idag. Kan man få virus genom att bara titta på en youtube video t ex? Om man inte laddar ner saker men bara tittar på något alltså. Jag fick t ex ett videoklipp på sms i helgen och tittade på det och funderade på om det skulle ha kunnat ge mig virus? Nu hade min kompis skickat det så det var ingen fara men jag bara undrar om något sånt skulle kunna ge virus?
  • Aniiee
    Tihi skrev 2016-11-15 16:55:37 följande:
    Det gör inte jag heller men man kan ju inte vara nog försiktig idag. Kan man få virus genom att bara titta på en youtube video t ex? Om man inte laddar ner saker men bara tittar på något alltså. Jag fick t ex ett videoklipp på sms i helgen och tittade på det och funderade på om det skulle ha kunnat ge mig virus? Nu hade min kompis skickat det så det var ingen fara men jag bara undrar om något sånt skulle kunna ge virus?
    Det kan hända, men då beror det på att någon ger dig en ful länk. Klicka aldrig på länkar du inte litar på. Ta reda på vart länken går om du är tveksam (det går att inspektera länkar, så du ser om de går igenom andra sidor än länken säger).

Det är inte så himla lätt att infektera applegrejer så länge användaren inte ger sig ut på äventyr, så att säga, och apple-användare är notoriska "hemmasittare"....
    Knowledge is knowing Frankenstein wasn't the monster. Wisdom is understanding Frankenstein was the monster.
Svar på tråden Kör du virusskydd på iPad/iPhone?