• Nätarbetare

Får inte loss torkararmen och har ingen liten avdragare,

Får inte loss torkararmen och har ingen liten avdragare, kan en bultknackare hjälpa utan att skada något?

• Svar på tråden Får inte loss torkararmen och har ingen liten avdragare,
  • Rabarbapuppa
    Nätarbetare skrev 2016-12-02 01:12:20 följande:
    När jag tänker efter har jag nog också haft det så. Vad är det för bilar om man ska byta?
    INGA bilar är helt underhållsfria år efter år. Oavsett märke och modell så kommer det alltid vara något småfix som inte är bilmärkesspecifikt, utan är resultat av miltal och väder o vind. Mängder av de stora märkena idag delar komponenter från ett antal av de större tillverkarna av delar, man delar dessutom konstruktionslösningar och teknik mellan märkena och modellerna. Det finns ingen felfri bil. Många av de japanska märkena får bra betyg för driftsäkerhet, men är istället ofta dyra på reservdelar, (se på Subaru) och har tyvärr börjat släpa efter i rostskydd och lack. Generellt är det väl bra att köpa bil av populärt märke och framförallt volymmodell. (Passat? V70? Avensis?)

Vad kör du själv för bil(ar) nu?

/Puppa 
  • kontrollant
    Nätarbetare skrev 2016-12-02 01:14:05 följande:
    Jo eftersom du aldrig mekar som många andra, hur händiga är ni med bostaden?
    Våra bostäder är väl ändå offtopic? Vi gör en del själva, och utnyttjar ROT och RUT till en del.
  • kontrollant
    Nätarbetare skrev 2016-12-02 01:12:20 följande:
    När jag tänker efter har jag nog också haft det så. Vad är det för bilar om man ska byta?
    Jag kan PM:a regnumren om du vill. 
  • Noname00
    Nätarbetare skrev 2016-12-02 01:14:05 följande:
    Jo eftersom du aldrig mekar som många andra, hur händiga är ni med bostaden?
    Vad har det med saken å göra, jag mekar alltid med bilen men aldrig med bostaden.
  • Nätarbetare
    kontrollant skrev 2016-12-02 10:44:07 följande:
    Jag kan PM:a regnumren om du vill. 
    Gör det :)
  • Nätarbetare
    Rabarbapuppa skrev 2016-12-02 09:44:42 följande:
    INGA bilar är helt underhållsfria år efter år. Oavsett märke och modell så kommer det alltid vara något småfix som inte är bilmärkesspecifikt, utan är resultat av miltal och väder o vind. Mängder av de stora märkena idag delar komponenter från ett antal av de större tillverkarna av delar, man delar dessutom konstruktionslösningar och teknik mellan märkena och modellerna. Det finns ingen felfri bil. Många av de japanska märkena får bra betyg för driftsäkerhet, men är istället ofta dyra på reservdelar, (se på Subaru) och har tyvärr börjat släpa efter i rostskydd och lack. Generellt är det väl bra att köpa bil av populärt märke och framförallt volymmodell. (Passat? V70? Avensis?)

Vad kör du själv för bil(ar) nu?

/Puppa 
    Storlek 43½ :)
  • Nätarbetare
    Noname00 skrev 2016-12-02 19:29:59 följande:
    Vad har det med saken å göra, jag mekar alltid med bilen men aldrig med bostaden.
    Händighet
  • Nätarbetare
    kontrollant skrev 2016-12-02 10:42:47 följande:
    Våra bostäder är väl ändå offtopic? Vi gör en del själva, och utnyttjar ROT och RUT till en del.
    Fixar i lägenheten men inte med bilen, vilka fabrikat har så felfria bilar?
  • kontrollant
    Nätarbetare skrev 2016-12-03 07:19:53 följande:

Fixar i lägenheten men inte med bilen, vilka fabrikat har så felfria bilar?

Jag har PM:at regnumren till dig, köptips kan du hitta i Garaget.
  • kontrollant
    Nätarbetare skrev 2016-12-03 07:17:44 följande:
    Händighet
    Du fattar tydligen inte. Det har inget med händighet att göra, utan bekvämlighet. Jag har bytt både växellådor, topplockspackningar och annat när jag var fattigare och körde sämre bilar. Nu behöver jag inte det, utan kan ta en promenad i solen och ett dopp i poolen istället. Cool
  • Nätarbetare
    kontrollant skrev 2016-12-03 07:27:36 följande:
    Jag har PM:at regnumren till dig, köptips kan du hitta i Garaget.
    Jag går ner i Garaget imorgon, 2 är redan mina, ska jag köpa den tredje :)
  • Nätarbetare
    kontrollant skrev 2016-12-03 15:42:37 följande:
    Du fattar tydligen inte. Det har inget med händighet att göra, utan bekvämlighet. Jag har bytt både växellådor, topplockspackningar och annat när jag var fattigare och körde sämre bilar. Nu behöver jag inte det, utan kan ta en promenad i solen och ett dopp i poolen istället. Cool
    Ungefär samma här, men jag vill ha dopp i grytan Tomte
  • kontrollant
    kontrollant skrev 2016-12-03 07:27:36 följande:
     köptips kan du hitta i Garaget.
    Nätarbetare skrev 2016-12-08 04:11:59 följande:
    Jag går ner i Garaget imorgon, 2 är redan mina, ska jag köpa den tredje :)
    Tror nog du förstod att jag avsåg Garaget.org, fråga efter köptips där (om du kommer in på forumet). :)
  • Nätarbetare
    kontrollant skrev 2016-12-09 21:12:08 följande:
    Tror nog du förstod att jag avsåg Garaget.org, fråga efter köptips där (om du kommer in på forumet). :)
    Jag ska inte köpa något just nu då jag redan köpt några hundra som inköpare och köpt en del åt andra också, men i den sajten jag kan skriva ses att en Kontrollant är bannad, verkar det mest vara bonnpojkar med andra intressen, så det kanske inte du kan se :)

Funderar på en elbil och att dieslar ska förbjudas.

Jag kör så lite så mina servades i Spanien och senast av märkesverkstad.
  • kontrollant
    Nätarbetare skrev 2016-12-10 02:19:30 följande:
    i den sajten jag kan skriva 

Jag kör så lite så mina servades i Spanien och senast av märkesverkstad.
    Jag ser att en nyreggad där skriver lite märkligt, vilket sammanträffande. Glad

Verkar besvärligt att åka med bilarna till Spanien och serva dem där. 
    Använder alltid VPN för att skydda min identitet på nätet.
Svar på tråden Får inte loss torkararmen och har ingen liten avdragare,