• elyse

    Ergonomiska bärselar

    Det kommer eventuellt att bli aktuellt med en ny bärsele och jag vill ha lite tips. Vet att många pratat gott om Ergobaby, men jag köpte en sådan och den var så krånglig att få i babyn/barnet i samt att axelremmarna var så långt ifrån varandra. Vi fick ge upp den, helt enkelt. Vet att en klassisk Babybjörn inte är ergonomisk, men en i One-modell då? Eftersom jag redan har tekniken inne på Babybjörn skulle det ju vara perfekt om jag skulle kunna använda en sådan.

  • Svar på tråden Ergonomiska bärselar
  • Carambolan

    Jag tycker också att ergobaby är lite för "bred" över axlarna på mig. Det känns hela tiden som att de är på väg att kana ner, trots att de egentligen inte gör det. Tula passar mig mycket bättre så den kan jag varmt rekommendera om du ändå vill ha en sele i samma stil som ergo.

  • elyse

    Jag är främst ute efter en sele som inte belastar mina axlar och svank som en vanlig Babybjörn gör.

    Jag ska kika på Tula. Är det den enda sele du har erfarenhet av?

  • Carambolan
    elyse skrev 2016-11-16 18:30:41 följande:

    Jag är främst ute efter en sele som inte belastar mina axlar och svank som en vanlig Babybjörn gör.

    Jag ska kika på Tula. Är det den enda sele du har erfarenhet av?


    Ja, Ergobaby och Tula är de enda jag använt mycket. Har lånar en Manduca i några timmar också och den kändes spontant bra, men jag har ingen stor erfarenhet där.
  • L81979

    Jag tycker också att ergobaby var för "bred" och överhuvudtaget stor. Så vi köpte en Beco butterfly istället och den är klockren på både mig och barnets pappa ???? Nu har vi bytt till Tula eftersom barnet växt ur becon. Även den sitter jättebra på oss båda!! Babybjörn one är inte ergonomisk tyvärr.

    Ett tips är att gå till, eller beställa av knyt-an (Aspudden, Stockholm) de säljer massor av olika bärdon och alla är ergonomiska. Inte en babybjörn så långt ögat når ????????

  • elyse
    L81979 skrev 2016-11-18 08:29:07 följande:

    Jag tycker också att ergobaby var för "bred" och överhuvudtaget stor. Så vi köpte en Beco butterfly istället och den är klockren på både mig och barnets pappa ???? Nu har vi bytt till Tula eftersom barnet växt ur becon. Även den sitter jättebra på oss båda!! Babybjörn one är inte ergonomisk tyvärr.

    Ett tips är att gå till, eller beställa av knyt-an (Aspudden, Stockholm) de säljer massor av olika bärdon och alla är ergonomiska. Inte en babybjörn så långt ögat når ????????


    Tack för tipset!
  • Det kommer bli bra

    Manduca tycker jag är toppen. Jag har provat Ergo och även Beco men Manduca var bäst av dessa för mig. Tipsar också om "Knyt-an"-butiken och att du provar dig fram

Svar på tråden Ergonomiska bärselar