hur ska jag göra om jag blir stämd?
Hej!
det är så att vi precis sålt vårat nyrenoverade hus till ett fin par, vi kom överens om att sälja huset till dem för 2miljoner och att vi inte skulle lägga huset på bud. vår mäklare var med och vi sålde huset, (mannen köpte huset utan besiktning)
2 månader efter inflyttningen får vi ett samtal från köparen som säger att han har funnit ett fel i avloppen i badrumet på nede pan och att det kostar 300kr att fixa, så min pappa går med på att betala 300kr för att fixa felet.
efter ca 1 vecka så ringer dem yttligare och säger att det kommer kosta mer att betalla för fixningen och att dem vill ha 8000kr.. så min far går tillbaka dit och försöker komma överens med honom om att betalla 5000 av 8000kr, då säger köparen att han kräver 25000kr!!!! min pappa tycker då det låter jätte fel och beslutar att inte ge några pengar alls..
idag kl 13.00 får min mamma ett mail som lyder: Hej!
"Vi vill ge ____ en chans till att betala nedre badrummet som kommer kosta 30.000kr totalt för återställning.
Han får på sig till Måndagen den 21/11-16. Om han nu skulle tacka nej till detta. Kommer vi där med att gå vidare med en stämningsansökan som då kommer omfatta alla dolda fel vi upptäckt i bostadsrätten."
nu vänder jag mig hit om lite råd, mannen köpte huset utan besikning OCH huset är väldigt gammalt och han vill inte berätta för oss vad som är fel med badrummet utan att avloppet är fel..?
hur ska jag ta mig till, ska jag låta detta åka till domstol??