Blödning efter cytotec
Förra veckan fick jag veta att min lillas (8+5) hjärta hade slutat slå. Fick igår cytotec, där jag skulle ta 4 tabletter först, sedan 2 till efter några timmar. Har tidigare haft ett naturligt missfall som kroppen startade av sej själv, något jag just då upplevde som en otroligt blodig historia med kraftiga värkar och smärta, och sköterskorna sa att jag skulle räkna med att det blir kraftigare med tabletter och jag fick med mej alvedon, diklofenak och två morfinliknande tabletter. Räknade såklart med en fruktansvärd upplevelse..
6 timmar efter första tabletterna började jag blöda som en kraftig mens, det kom lite små klumpar från och jag hade kraftig mensvärk. Detta pågick i 5 timmar, och sedan var det över. Inga värkar. Behövde inte ens ta alla alvedon och ännu mindre morfinet?!
Idag blöder jag knappt någonting färskt men har brunt blod. Kan detta verkligen vara allt som blir? Kan allt ha kommit ut? Tyckte ju att det var så himla mycket värre förra gången, men då var jag visserligen otroligt chockad och livrädd, nu var jag ju helt beredd och lugn. Har någon varit med om lika "mild" upplevelse med cytotec?! Hur gick det för er sen?